Ez okozhatta Leclerc kiesését Bahreinben - F1VILÁG.HU

Ez okozhatta Leclerc kiesését Bahreinben

HIRDETÉS
A vezérlőelektronika okozhatta Charles Leclerc kiesését a vasárnapi Bahreini Nagydíjon. A monacói autójában a versenyt megelőzően ugyan kicserélték ezt az egységet, ám úgy tudni, a problémát nem tudta megoldani a Scuderia.
Charles Leclerc Ferrari

Leclerc a 3. helyről várhatta a rajtot a szezon első versenyén, a futam előtt pedig megerősítette a Ferrari, az erőforrás két komponensét is kicserélték a monacói versenyző autójában elővigyázatosságból. A Ferrari úgy döntött, Leclerc egy új energiatárolót, valamint egy új vezérlőelektronikát kap a futamra.

A fiatal pilóta jó eséllyel pályázott a dobogó legalsó fokára Bahreinben, ám végül a 40. körben műszaki hiba miatt kénytelen volt félreállni.

Olasz sajtójelentések szerint a verseny előtt nem sokkal beépített vezérlőelektronika hagyta cserben Leclerc-t. Jó hír viszont, hogy maga a motor nem szenvedett fizikai károkat, így a folytatásban újra használható lesz majd. Az viszont tény, hogy a maranellói mérnökök vakarhatják a fejüket, úgy tűnik ugyanis, hogy az elektromos rendszernek vannak problémái.

A Ferrari egyelőre nem adott tájékoztatást arról, hogy pontosan milyen gondjai voltak Leclerc-nek, Frederic Vasseur csapatfőnök azonban természetesen csalódottan nyilatkozott a leintés után.

„Természetesen csalódottak vagyunk, hogyan is ne lennénk! Tudtuk, hogy meg kell birkóznunk a gumik degradációjával, de megbízhatósági problémákra nem számítottunk” – magyarázta a francia szakember. „Kár Charles miatt, mert az első etapban a tempója jó volt, és még a kemény keverékű gumik túlzott elhasználódásával is elérhette volna a 3. helyet, ami remek kezdése lett volna a szezonnak.”

A Ferrari becsületét Carlos Sainz mentette meg egy 4. hellyel Bahreinben: „Carlos erős versenyt futott, következetes volt a tempója, és mindent beleadott, hogy a 4. helyet elérje” – folytatta a csapatfőnök.

„A verseny után világos a helyzetünk, és tudjuk, mely területeken kell dolgoznunk. Javítanunk kell a gumikezelésen, és egyértelmű, hogy meg kell bizonyosodnunk arról, nem lesznek olyan megbízhatósági problémáink, mint ma.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!