Portugál Nagydíj

Kövesd velünk a portimaói eseményeket! Lépj be az F1Világ Paddockba!

BARCELONA, SPAIN - FEBRUARY 28: Daniil Kvyat of Russia driving the (26) Scuderia AlphaTauri AT01 Honda on track during Day Three of F1 Winter Testing at Circuit de Barcelona-Catalunya on February 28, 2020 in Barcelona, Spain. (Photo by Mark Thompson/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool  // AP-238DX66E92111 // Usage for editorial use only //
Fotó: Scuderia AlphaTauri

Ezek az újrakezdés kihívásai a Forma-1-ben

Megosztás itt: facebook
Facebook
Megosztás itt: twitter
Twitter
Megosztás itt: email
Email
Megosztás itt: whatsapp
WhatsApp

Ezek az újrakezdés kihívásai a Forma-1-ben

Habár a Forma-1 mezőnye is kényszerpihenőjét tölti jelenleg a koronavírus-járvány miatt, a száguldó cirkusz csapatvezetői most sem unatkoznak: Franz Tost, az AlphaTauri csapatfőnöke elárulta, gőzerővel készülnek már a júliusi idénykezdetre.

A 2020-as szezon a tervek szerint júliusban kezdődik majd: Ausztriában két futamot tartanának, az egyiket július 5-én, a másikat 12-én.

Az osztrák egészségügyi minisztérium jelenleg is vizsgálja azokat a terveket, melyeket a versenyrendezők készítettek elő annak érdekében, hogy a lehető legnagyobb biztonságban tudják megtartani a spielbergi fordulókat.

Franz Tost, az AlphaTauri csapatfőnöke elárulta, bár a faenzai gyár most be van zárva, home office-ban is bőven vannak elvégzendő feladatok.

„A leállás elején nagyon furcsa volt otthon lenni” – mondta a szakember a Forma-1 hivatalos weboldalának adott interjújában.

„Mostanra már megszoktam, és eléggé el is vagyok foglalva. Minden rendben. De az élet versenyzés nélkül unalmas, és remélem, és őszintén bízom benne, hogy júliusban el fogjuk kezdeni a szezont Ausztriában.”

A BIZTONSÁG A LEGFONTOSABB

Miközben a Forma-1 vezetősége a promóterekkel és az illetékes hatóságokkal azon dolgozik, hogy újraformálja a 2020-as programot, a csapatok arra összpontosítanak, hogy személyzetük beléphessen majd abba a „buborékba”, amit  a biztonságos versenyrendezés érdekében hoznak majd lépre.

Ezért folyamatosan tesztelik a személyzetet, ám kezdetben ez sem volt egyszerű feladat!

„El sem tudják képzelni, mennyire nehéz hozzájutni a megfelelő tesztekhez, a megfelelő orvosokhoz, és találni egy olyan laboratóriumot, mely fel van hatalmazva arra, hogy elvégezzen ilyen teszteket, és elemezze is őket” – magyarázta Tost.

„Elég sokáig tartott, de mostanra minden összeállt, köszönhetően a Formula Medicine-nel, illetve a másokkal való közös munkának. Együtt dolgozunk német, osztrák és olasz orvosokkal is.”

„Azt gondolom, most már egy olyan teszt áll rendelkezésünkre, mely hiteles eredményt nyújt. Meg akarunk bizonyosodni arról, hogy egyetlen olyan személy sem lép be a gyárba, aki pozitív lehet. Reméljük, hogy az összes munkavállalónk tesztje negatív lesz, és akkor elkezdhetünk dolgozni.”

„Tovább folytatjuk a tesztelést, most arról egyeztetünk, hogy minden tizedik, vagy minden tizennegyedik napban végezzük-e el. A versenycsapatot még egyszer tesztelni fogjuk az elutazás előtt, és azt hiszem, amikor megérkeznek Ausztriába, egy újabb tesztet végeznek el rajtuk. Ha minden csapat ezt a procedúrát követi, akkor nagyon jó esélyeink lesznek arra, hogy nem kapunk egyetlen pozitív eredményt sem.”

Fotó: Scuderia AlphaTauri

Mostanra pedig már rendelkezésre áll egy olyan koronavírus-teszt is, mely meglehetősen gyorsan, megbízható eredményt produkál.

„Egy vértesztről van szó, melynek eredményeit két részre lehet szedni. Az elsőt már 10 perc után megkapjuk, melyből megtudhatjuk, hogy az adott személy COVID-19-cel fertőzött-e, vagy sem.”

„A további elemzésekhez még egy napra van szükség. A teszt meg tudja például mondani, hogy már átesett-e az adott személy a fertőzésen és felépült-e úgy, hogy észre sem vette.”

AZ ÚJRAKEZDÉS KIHÍVÁSAI

Az előttünk álló hétvégén tartanák a 2020-as szezon hetedik versenyét Monacóban, és azzal, hogy a bajnokság csak júliusban rajtolhat el, közel négyhónapnyi várakozás után indul be az élet a Forma-1-ben.

Franz Tost elárulta, természetesen a kényszerpihenő alatt is törekedtek arra, hogy ne dőljenek túlzottan hátra.

„Nagy kihívás lesz újrakezdeni a működést, mielőtt elkezdődik az új idény. Azt akartam, hogy teljesen szétszedjük az autókat, és aztán újra összerakjuk, mint amikor az első autót szereljük össze. Vannak kerékcsere-gyakorlatok, és persze aggódom a versenyzők miatt is, hiszen hosszú ideje nem ültek már autóban.”

A szakember azt mondja, az biztos, hogy a csapatok rengeteg időt pályán töltenek majd az első versenyhétvégén.

„Nagyon fontos, hogy az autó megbízható legyen, hogy ne legyen semmiféle probléma, amikor pályára gurulunk, mert annyi kört meg kell majd tennünk, amennyit csak lehet.”

„Azt hiszem, minden csapat ezt a taktikát követi majd, szóval az első osztrák edzésen rengeteget látjuk majd a pályán az autókat, nem fog senki sem a bokszban várakozni a jobb pályakörülmények, illetve a tapadás miatt.”

„Az összes versenyző kimegy majd, hogy ráérezzen a tempóra, a fékekre, a kanyarokra, és így tovább.”

FEJLESZTÉSI KIHÍVÁSOK

A Forma-1-es csapatok gyárai már hetekkel ezelőtt bezártak, ami azt jelenti, hogy a járvány kezdete óta semmiféle fejlesztés nem zajlott. Mivel továbbra sem tudni, hogy pontosan hány versenyt rendeznek idén, nehéz konkrét fejlesztési tervvel előállni.

Ráadásul az anyagi erőforrásokkal is jól kell egyensúlyozni, hiszen 2021-ben rengeteg pénzt kell majd elkölteni a 2022-es autó fejlesztésére.

„Szeretnénk néhány fejlesztést az autónkra, de mindenekelőtt minden, amit tudni szeretnék, hogy fogunk-e versenyezni, vagy sem! Nem akarok belekezdeni a fejlesztésekbe, hogy aztán ne is versenyezzünk. Hiszen financiális szempontból spórolnunk kell, ahol csak tudunk” – mondta az AlphaTauri csapatfőnöke.

Fotó: Pirelli

„Aggódom a jövő év miatt is. Habár többé-kevésbé átmentjük ezt az autót 2021-re, hiszen nem változnak a szabályok, de 2021-ben már egy teljesen új autót kell terveznünk és építenünk 2022-re, és még fogalmam sincs, hogyan tudjuk ezt financiálisan megoldani.”

„Egy ilyen komoly projekt felépítése rengeteg pénzbe kerül. De majd meglátjuk. Ez a döntés született, én jobb’ szerettem volna, ha elhalasztjuk 2023-ig, de a FOM és az FIA nem támogatta ezt, szóval a legtöbbet kell kihoznunk ebből.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

Lépj be a paddockba! Ez történik Portimaóban!