Friss hírek

Ezért fájhat nagyon a Ferrarinak a spielbergi blama

Különösen fájdalmas lehet a Ferrari Forma-1-es csapatának a vasárnapi kettős kiesés – az olasz istállónak lehetősége lett volna tesztelni újításait a Stájer Nagydíjon, ám már az első körben ütköztek versenyzői.

A maranellóiak számára már a téli teszteken egyértelművé vált, új, SF1000-es versenyautójuk nem elég versenyképes, ezért úgy döntöttek, jelentősen megváltoztatják a versenygép aerodinamikai koncepcióját.

A tervek szerint az új csomag a bajnokság harmadik versenyén, a Magyar Nagydíjon debütált volna, ám felgyorsították a fejlesztéseket Maranellóban annak érdekében, hogy már a második spielbergi hétvégén kipróbáljanak néhány újítást.

A Ferrari így a Stájer Nagydíjon már több új elemet – köztük egy új első szárnyat és módosított padlólemezt – is pályára vitt, és bár ezek egyelőre nem a várt eredményeket hozták, a vasárnapi verseny kiváló lehetőséget biztosíthatott volna az adatgyűjtésre, és az új elemek tesztelésére.

A két autóval több mint 600 km-t tehetett volna meg a Ferrari a spielbergi versenyen, ami lényegében egy komplett tesztnappal ért volna fel – a gyűjtött adatokat pedig összevethették volna az első ausztriai versenyen látottakkal.

A Ferrari autói viszont már az első körben ütköztek egymással: Charles Leclerc túl nagy kockázatot vállalt, és a Red Bull Ring 3-as kanyarjában telibe találta Sebastian Vettel versenyautóját – a baleset következtében pedig mindketten kiestek.

A súlyos blama nemcsak az eredmény szempontjából tragikus hír a Scuderia számára, hanem a fejlesztések szempontjából is. Nem kétséges, az olasz istállóra rendkívül nehéz hónapok várnak, és alighanem már most ki lehet jelenteni, a vb-trófea megszerzésére vajmi kevés esélyük van.

A világbajnokság jövő hétvégén folytatódik a Magyar Nagydíjjal a Hungaroringen, mely karakterisztikáját tekintve jelentősen eltér a spielbergi aszfaltcsíktól. Az új fejlesztések szempontjából pedig rendkívül fontos lesz, hogy a legtöbbet hozzák ki a bajnokság harmadik fordulójából – főleg a megtett köröket tekintve…

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!