Friss hírek

Ezért nem cseréli le „pajtaajtó” méretű hátsó szárnyát a Mercedes

Nem javítana a Mercedes esélyein az, ha egy kisebb hátsó szárnnyal állna rajthoz a Forma-1-es világbajnokság következő versenyein.

A német istálló az elmúlt időszakban nem tudott győzni a versenyeken, a Red Bull pedig 40 pontos előnyt épített fel magának a konstruktőri versenyben.

Az energiaital-gyárosok egy ideje egy alacsonyabb leszorítóerejű hátsó szárnnyal áll rajthoz a versenyeken, ennek köszönhetően pedig az egyenesekben is remek teljesítményt tud nyújtani.

„A Mercedesnek ezen a versenyen akkora a szárnya, mint egy pajtaajtó, nekünk pedig egy meglehetősen vékonyka hátsó szárnyunk van” – mondta a Stájer Nagydíj után Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke. „Szóval nem kell rakétamérnöknek lenni ahhoz, hogy kiderítsük, miért vagyunk gyorsabbak az egyenesekben.”

A Mercedesnek lehetősége lenne arra, hogy egy kisebb hátsó szárnyat szereljen autóira, a csapat stratégiai vezetője viszont azt mondja, hiába tennék fel, nem lennének gyorsabbak tőle.

„Természetesen lehet kisebb hátsó szárnyad, és mehetsz gyorsabban az egyenesekben, de ezzel feláldoznád a kanyarteljesítményt, és nem is csak erről van szó” – mondta James Vowles.

„Ez hatással van a degradációra is. Ezzel szemben a kisebb hátsó szárny lehetővé teszi, hogy talán egy kicsit könnyebben előzz, viszont van egyfajta egyensúly.”

„Szimulációs eszközöket használunk az összes szárnybeállításunkkal kapcsolatban, és aztán előállunk az optimummal, amit használnunk kell ezen a pályán. És amire szükségünk van az előzésekhez, az időmérőhöz és a versenyhez, az a mi esetünkben az a hátsó szárny, amit látnak.”

A feltételezések szerint a Red Bull azért képes jobban használni egy kisebb hátsó szárnyat, mert autója több leszorítóerőt tud termelni a padlólemez és a diffúzor által, mint a Mercedes.

Mindez azt jelenti, hogy a kisebb hátsó szárnnyal egész egyszerűen nem veszítenek annyi leszorítóerőt.

„A Red Bull szárnya valamivel kisebb, mint a miénk, viszont a hasmagasságuk is magasabb, szóval nagyon nehéz összehasonlítani azt a légellenállást a miénkkel, amit az autójuk generál.”

„Amit tudunk – és ezt alaposan átrágtuk –, hogy a köridő szempontjából ez a hátsó szárny az optimális számunkra, és végső soron ez az, ami számít az időmérőn és a versenyen is.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Exkluzív információk: a Hungaroringről jelentkezünk!

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!