Bottas Hamilton mögött a második helyen haladt a Portugál Nagydíj versenyén, amikor az egyetlen bokszkiállása előtt arra kérte a csapatot, hogy a lágy gumikat rakják fel neki – azok után, hogy Hamilton már a bokszban járt, és a kemény keverékeket kapta.
A kerékcsere során azonban a kemény keverékeket tették Bottas autójára, a csapat tehát nem tett eleget a finn kérésének.
Wolff elmondta, határozottak voltak döntésükben, hogy a kemény keverék jobban fog működni mindkét autón, ezért nem engedtek Bottasnak.
„Alkalmanként megtettünk hasonlót, de ez mindig egy nehéz szituáció. Ha a vezető versenyzőt arra kéred, hogy tegye fel a kemény keverékeket, mert azt gondolod, hogy az a jó választás, aztán a másik pilóta megpróbál meggyőzni a másik oldalról, akkor ilyenkor [ha beválik a taktika] azt nehéz megmagyarázni, hogy alapvetően megcseréltétek az autókat.”
„Nem akarunk túlságosan beavatkozni, és lesznek szituációk, amikor megengedjük ezeket a helyzeteket” – folytatta Wolff.
A csapatfőnök hozzátette, biztosak benne, és az adatok is azt igazolják, hogy jól döntöttek, hogy a kemény keveréket rakták fel Bottas autójára.
„Meggyőződésünk, hogy a kemény gumik voltak a jobbak” – mondta Wolff. „Minden adat ide vezetett, hogy a kemény jobb, mint a közepes vagy a lágy. Ha megnézzük Checót [Perez] és Estebant [Ocon] a végén, akkor a lágy egyáltalán nem működött.”
„Ez volt a leggyengébb gumi a verseny végén. Eléggé határozottak voltunk a döntésünkkel kapcsolatban, mert azt vártuk, hogy az lesz a jobb abroncs.”