Friss hírek

Ezúttal Verstappenék becsülték alá a lágy gumik tartósságát

Meglepő volt látni, hogy az interlagosi sprintversenyen az élmezőnyből csak Max Verstappen nem a lágy gumikeveréket választotta, és végül erre rá is fázott a csapat. A holland ugyanis csak negyedik lett, Christian Horner szerint pedig a közepes keverékek még a lágyaknál is gyorsabban vesztettek teljesítményükből.

Az egész mezőnyből csak a második helyen álló Verstappen és a 16. pozícióból startoló Nicholas Latifi döntött a lágy helyett a közepes keverék mellett a Brazil Nagydíj sprintversenyének rajtjánál. A Red Bull és a Mercedes vonatkozásában különösen kontrasztos a helyzet az előző forduló, a Mexikói Nagydíj fényében, ahol még a brackley-i csapat volt túl konzervatív a gumiválasztással, míg a Red Bullnál tudták, hogy lágyabb abroncsokon is megnyerhető a verseny egyetlen kiállással.

Ezúttal viszont úgy tűnik, az energiaitalosoknál voltak túl óvatosak, bár a Mercedes mérnökigazgatója, Andrew Shovlin a Sky Sportsnak nyilatkozva úgy vélte, ennél jóval prózaibb oka volt a Red Bull gumiválasztásának.

Hirdetés
 

„Tudtuk, hogy a közepes nem egy jó gumi, és szerintem ők is tudták. Viszont ők úgy osztották be a gumijaikat a hétvégén, hogy csak két friss lágy szettjük maradt az időmérő után, így szerintem amiatt döntöttek így, hogy azokat megtartsák vasárnapra. A két gumikeverék között ugyanis elég nagy a különbség” – fogalmazott a Mercedes szakembere.

Christian Horner azonban nem ezzel magyarázta a döntést, elmondása szerint a Red Bullnál tényleg azt kalkulálták, hogy a sárga oldalfalú abroncsok fognak a legjobban működni, ám végül a két Mercedes és Carlos Sainz is megelőzte Verstappent.

„Úgy éreztük, hogy a lágy nehezen bírja ki a távot, ezért döntöttünk úgy, hogy a közepeset választjuk, túléljük vele az első 12 kört, majd a verseny második felében már kényelmesebb helyzetben lennénk. Az első felét valóban átvészeltük, utána viszont még a lágyakénál is rosszabb lett a gumi kopása” – mutatott rá a Red Bull csapatvezetője a különös jelenségre.

„A Mercedes pedig nagyon gyors volt ma, és nem is tudtuk őket feltartóztatni. Hatalmas erőkkel fejlesztették az autójukat a szezon során, nagy lépéseket tettek az élmezőny felé. Annak fényében, hogy mennyi új alkatrészt hoztak még az utóbbi időben is, nem meglepő, hogy ilyen teljesítményt mutatnak. George remek munkát végzett ma, és a lágy gumi valóban jobb választás lett volna.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Ezúttal Verstappenék becsülték alá a lágy gumik tartósságát
Ricciardo a McLarenről: Volt egy olyan sejtésem, hogy valami készül
Verstappent választották az év autóversenyzőjének
FIA-elnök: A Red Bull fair büntetést kapott, noha a riválisok vért akartak!
Verstappen elárulta, melyik volt a leggyengébb hétvégéje idén
Wolff: Senki más nem fog nyolc világbajnoki címet szerezni

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!