A Honda még ősszel jelentette be váratlanul, a 2021-es idény végén kivonul a Forma-1-ből. A gyártó partnercsapatait, a Red Bullt és az AlphaTaurit nehéz helyzetbe hozta a döntés, az energiaital-gyárosok pedig próbálnak megoldást találni.
A Red Bull által preferált opció az lenne, ha 2021 után is Honda-motorokat használhatnának az F1-ben. Ezt úgy valósítanák meg, hogy felvásárolnák a komplett infrastruktúrát a japán gyártótól. Ahhoz viszont, hogy ez működjön, arra lenne szükség, hogy a Forma-1-ben befagyasszák a motorfejlesztéseket 2022-től.
Az egyeztetések jelenleg is folyamatban vannak, és mostanra a rivális gyártók többsége is hajlik a kompromisszumos megoldásra.
Dr. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója a Servus TV-nek azt mondta, közel állnak az egyezséghez.
„Ez egy nehéz téma, de azt mondanám, hogy 85-90 százalékig közel vagyunk a megállapodáshoz” – fogalmazott.
„A Honda sokat segít nekünk abban, hogy a Red Bull továbbra is az ő erőforrásukat használhassa technikai asszisztencia mellett. De be kell fagyasztani a fejlesztéseket, hiszen ez a legdrágább összetevő, és ezt nem engedhetjük meg magunknak.”
„De egyébként minden jónak tűnik, és hamarosan megállapodhatunk. Arra számítok, hogy a következő hetekben már tisztábban láthatunk 2022-vel kapcsolatban, és az újévben aláírhatjuk a megállapodást.”
Marko beszélt arról is, a Honda utolsó évében mindent megtesz azért, hogy bajnoki címhez segítse a Red Bullt.
„Megtanultuk a leckéket, és most már nincs kifogás. A motorunk is jelentősen javul a teljesítményt tekintve – és minden, amit eddig ígért a Honda, az megvalósult.”
„Ami az autót illeti, a technológia nem változik annyit, de összességében a csomagot jól fejlesztettük az év során.”