A királykategória mezőnye ezen a héten is 3 napot tölt el teszteléssel Barcelonában, és miután a csapatok eredményesen teljesítették a múlt heti programot, ezúttal már számos újítás felkerülhetett a versenyautókra.
A leggyorsabb végül Robert Kubica lett: az Alfa Romeo tesztpilótája délelőtt tesztelhette a csapat idei autóját. A lengyel versenyző 53 kört tett meg ma, és 1 perc 16,942 másodperces idővel zárt az élen.
Döcögősen indult, és döcögősen ért véget a szerdai tesztnap a Red Bull csapata számára: délelőtt Alexander Albon tesztelte az istálló RB16-os modelljét, ám sok időt veszített, miután problémák támadtak az autó felfüggesztésével.
A thai pilóta végül csak 29 körig jutott, délutánra pedig átadta a volánt Max Verstappennek. A holland már eredményesebb volt: 84 kört tett meg, az utolsó fél órában pedig feljött a 2. helyre, 4 tizeddel lemaradva Kubicától. A Red Bull tesztnapját viszont egy újabb műszaki hiba szakította meg: Verstappen alatt megállt az autó percekkel a leintés előtt.
Hasonlóan keretesre sikeredett a testvércsapat AlphaTauri tesztnapja is: egy műszaki hiba miatt Pierre Gasly ugyancsak későn tudta megkezdeni a munkát, végül 25 kört tett meg délelőtt, csapattársa, Daniil Kvyat alatt pedig Verstappennel egyidőben megállt az autó. Nem tudni, hogy műszaki hibája volt-e a csapatnak, nem elképzelhetetlen, hogy csupán az üzemanyagot fogyasztották ki szándékosan az autóból.
A 3. leggyorsabb Sergio Perez lett a Racing Point autójával: a mexikói 84 kört tett meg, és alig 3 századdal volt csak gyorsabb, mint az egyébként negyedikként végző Kvyat.
A Mercedesnél Lewis Hamilton és Valtteri Bottas is szolgálatban volt: a hatszoros világbajnok délelőtt dolgozott a W11-essel, és 89 kör megtétele után 7. lett. Csapattársa, Bottas ugyancsak szorgalmas volt, ő 90 körig jutott, és a 9. legjobb idővel zárta a napot.
A legtöbb csapathoz hasonlóan a Ferrarinál is dolgozott mindkét pilóta: Sebastian Vettel délelőtt, Charles Leclerc pedig délután körözött. Ketten összesen 164 kört tettek meg az SF1000-es Ferrarival. Vettel a 10., Leclerc a 13. lett, több mint 1 másodperccel lemaradva Kubica idejétől.
Kubica egyébként a leglágyabb, C5-ös keverékkel futotta meg mai legjobbját, míg a mögötte végzők a Pirelli C3-as keverékével.
Délután autóba ült Kimi Räikkönen is: a korábbi F1-es bajnok 51 körig jutott, és 2,5 másodperces hátránnyal 18. lett.
A nap folyamán egyébként több alkalommal is megszakították a körözést piros zászlókkal: Sebastian Vettel a 8-as kanyarban megpördült a Ferrarival, és bár autója nem sérült meg, rengeteg kavicsot hordott fel a pályára, így takarítani kellett. Szintén előkerültek a piros zászlók, amikor Nicholas Latifi alatt megállt a Williams versenygépe.
Az idei negyedik tesztnap végeredménye:
A különbségek:
Gumikeverékek a leggyorsabb körök során: