F1: Felfüggesztik a 2022-es fejlesztéseket

AUSTIN, TEXAS - OCTOBER 31: George Russell of Great Britain and Williams, Lance Stroll of Canada and Racing Point, Max Verstappen of Netherlands and Red Bull Racing and Lando Norris of Great Britain and McLaren F1 inspect the mockup of the 2021 Formula One car in the Drivers Press Conference during previews ahead of the F1 Grand Prix of USA at Circuit of The Americas on October 31, 2019 in Austin, Texas. (Photo by Clive Mason/Getty Images) // Getty Images / Red Bull Content Pool  // AP-221XYUCZD1W11 // Usage for editorial use only //
Fotó: Red Bull Racing
A koronavírus-járvány komoly hatással van a Forma-1-es világbajnokságra is – amellett, hogy az idei szezon leghamarabb csak nyáron kezdődhet el, a kialakult helyzet a következő éveket is meghatározza a száguldó cirkuszban.

A koronavírus-járvány komoly hatással van a Forma-1-es világbajnokságra is – amellett, hogy az idei szezon leghamarabb csak nyáron kezdődhet el, a kialakult helyzet a következő éveket is meghatározza a száguldó cirkuszban.

A járvány miatt eddig 8 F1-es versenyt kellett halasztani vagy törölni, így a 2020-as világbajnoki sorozat leghamarabb június közepén, a Kanadai Nagydíjjal rajtolhat el. A Forma-1 vezetősége a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) és a csapatokkal együttműködve jelenleg is az új versenynaptár kialakításán dolgozik.

Emellett viszont születtek olyan döntések már, melyek alapvetően meghatározzák az elkövetkezendő éveket az F1-ben: elhalasztják ugyanis a 2021-re tervezett új szabályrendszer bevezetését, így a királykategória csak 2022-ben változik meg gyökeresen.

Ehhez kapcsolódóan a Forma-1 csapatai megállapodtak abban, hogy homologizálják az idei kasztnikat egészen 2021 végéig – magyarán, azokon nem lehet fejlesztéseket végrehajtani. Ennek legfőbb oka a költségcsökkentés, ugyanis a versenyek elmaradásával az F1-es mezőny rengeteg pénztől esik el.

Milyen fejlesztéseket fagyasztanak be?

A csapatok az FIA-val és az F1 vezetőivel jelenleg arról egyeztetnek, pontosan milyen elemeket „fagyasszanak be” a 2021-es év végéig. Szó van arról, hogy nem lehet majd fejleszteni a váltókon, a keréktartókon, a felfüggesztés elemein, de akár még a hűtőrendszereken sem.

Úgy hírlik, a Mercedes és a Ferrari nem szeretne túl komoly szigorításokat a kasztnin kívül. A topcsapatok közül látszólag a Red Bull az, mely komolyan tart attól, hogy minden összeomlik, ha nem spórolnak eleget.

Az aerodinamikai fejlesztéseket 2021-re engedélyeznék – ez pedig természetesen vonatkozik a versenyautók orrára is. Ez azért fontos, mert bizonyos csapatok jó eséllyel hibás koncepció mentén kezdték el fejleszteni idei autóikat. A szakértők szerint ugyanis a Mercedes, a Red Bull, a McLaren, a Renault és a Racing Point által használt szűk orrkiképzés az előnyösebb, szemben a Ferrari, az Alfa Romeo, a Haas, a Williams és az AlphaTauri által használt megoldással. Akik tehát esetleg hibáztak idei autóik tervezése során, azok 2021-re korrigálhatnak.

A 2022-es fejlesztéseket felfüggesztik

A Forma-1 csapatai múlt héten az FIA és az F1 vezetőivel közösen megegyeztek abban is, hogy felfüggesztik a (most már) 2022-es versenyautók fejlesztését. Magyarán, a csapatok 2021 februárjáig nem dolgozhatnak az új szabályrendszer szerint készülő versenygépeiket a szélcsatornákban.

A pontos irányelvekről tovább folynak az egyeztetések az érintettek között, ám úgy tűnik, minden csapat felismerte, hogy fontos együttműködni a jelenlegi nehéz helyzetben.

A mezőny tagjai szerint a 2021-es fejlesztések elhalasztása volt a lehető legjobb megoldás a koronavírus-járvány miatt kialakult helyzetben, hogy minden csapat túlélje a jelentős bevételkiesést.

F1-híradó

Görgess tovább az újdonságokért!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS