Friss hírek

F1 Hollandia: Race Salon és Bavaria City Racing

Bár Hollandia 1985 óta nem rendez Forma-1-es futamot, azért gondoskodik arról, hogy a hollandok ne felejtsék el a Forma1-et, és a Forma-1 se felejtse el Hollandiát. A rendezvényeken három F1-es csapat is képviselte a száguldó cirkuszt.

Bár Hollandia 1985 óta nem rendez Forma-1-es futamot, azért gondoskodik arról, hogy a hollandok ne felejtsék el a Forma1-et, és a Forma-1 se felejtse el Hollandiát. A rendezvényeken három F1-es csapat is képviselte a száguldó cirkuszt.

Az elmúlt hétvégén két eseményt is szerveztek Rotterdamban. A jelentősebb a Bavaria City Racing, amit 2005 óta rendeznek meg minden augusztusban; a másik tavaly debütált, és ING Race Salon névre hallgat. Ez utóbbi olyasmi, mint nálunk az autó kiállítás, azzal a különbséggel, hogy itt valódi tavalyi és idei Forma-1-es autókat is kiállítottak és az ING Renault F1 Team még bemutatókat is tart a rotterdami Ahoy Arénában.

Pénteken és szombaton a kiállításon jártam, ahol a rotterdami születésű Robert Doornbos volt a fő attrakció (mármint a hollandoknak), és több alkalommal is megtett pár kört a Renault-val a stadionban lévő ideiglenes mini versenypályán. “Csapattársa” Sakon Yamamoto volt, akinek szintén lehetősége volt a 2007-es Renault volánja mögé ülni.

Hirdetés
 

A Toyotánál nem láthattunk éles F1-es autót, de kettő is ki volt állítva, az egyik mellett bábúk álltak szerelőnek maszkírozva, a másikon csapatokban lehetett a kerékcserét gyakorolni, jóképű szerelők segítségével. Ám, mint kiderült, ezek a szerelők sem “eredetiek”, hanem egy ügynökség alkalmazottai, Toyota F1-es szerkóban. Az egyetlen csapattagot könnyen fel lehetett ismerni, mert alacsony volt, és nem egy szépfiú. Ezúton is szeretném megköszönni a szervezőknek, hogy nem csak az urakra gondoltak a feszes műanyag rucit viselő “szilikoncicák” alkalmazásával, hanem a hölgyekre is, a szexi “ál-Toyotásokkal”.

A Force India persze az idei autóval jött Rotterdamba (nehéz is lett volna a tavalyival) ráadásul olyannyira éles autóval, hogy az már útban van Monzába, a jövő heti tesztre. A csapattagok is eredetiek voltak, megismertem őket, ahogy ők is engem. A legkisebb, de a leglátványosabb stand volt az övéké, ráadásul naponta többször is beindították az autót, melynek hangjától zengett az egész stadion. Ezen felül a kíváncsi gyerkőcöket be is ültették az autóba, így sokaknak lehetősége adódott érezni egy igazi Forma-1-es autó élményét, ami leírhatatlan.

Szombaton délután Adrian Sutil is eljött, adott egy interjút, beszélgetett a szponzorokkal, közös fotókhoz pózolt, és kiosztott párszáz autógrammot. Persze nem volt annyira népszerű, mint a nagy csapatok pilótái, sokan engem kérdezgettek, hogy kicsoda…

A vasárnapi utcai demóhoz lezárták Rotterdam egyik főutcáját, és egy hidat is. Az eseményen részt vett az ING Renault F1 Team ismét a Robert Doornbos, Sakon Yamamoto párossal és az R27-essel; a Toyota F1 Team Jarno Trullival a volánja mögött TF107-essel; valamint a Force India F1 Team Giancarlo Fisichella és Adrian Sutil a VJM-01-es autójával.

A Forma1-es csapatokon kívül az A1GP, a GP2 és a WTCC csapatok is képviseltették magukat többek között, persze főleg a holland érdekeltségűek. A Hybrid Racingtől, egy régi F1-es ismerős is jelent volt, Heinz-Harald Frentzen, de ezt csak a helyszínen tudtuk meg. Sajnos nem találkoztam vele, de a többiekkel igen, és hamarosan részletes (élmény)beszámolóval és rövid interjúkkal is visszatérek majd a Bavaria City Racing eseményéről.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!