A Ferrari Forma-1-es csapata 2015-ben körönként közel fél másodpercet köszönhetett üzem- és kenőanyagpartnerének, a Shellnek.
A Ferrari Forma-1-es csapata 2015-ben körönként közel fél másodpercet köszönhetett üzem- és kenőanyagpartnerének, a Shellnek.
A patinás olasz istálló jelentős előrelépéseket tett a 2014-es idényhez képest, Sebastian Vettel pedig eddig három futamot tudott nyerni az idei szezon során.
|
A fejlődés jelentős részét a V6-os erőforrás tekintetében érte el a Scuderia, ám az üzemanyagnak és a különféle kenőanyagoknak is óriási szerepük volt.
Miután idén lehetőség volt a motorok évközi fejlesztésére, a Shell is öt új keverékű üzemanyagot szállított a Ferrarinak.
„Mindig is úgy terveztük, hogy idén egy agresszív fejlesztési irányvonalat követünk a Ferrarival, és ez öt új üzemanyag-formulában csúcsosodott ki a szezon során” – mondta Guy Lovett, a Shell innovációs menedzsere az Autosportnak.
„Mindezeket egybevetve a motorteljesítménnyel kapcsolatos fejlődés 25 százaléka az üzemanyagnak és az olajoknak volt köszönhető, ami jelentősnek mondható. Ez számszerűsítve körönként majdnem fél másodpercet jelent, ami egy átlagos versenytávon megközelítőleg 30 másodperc.”
„Egy átlagos évben 1-4 új üzemanyagot tervezünk a szezonra, de a négy az már a nagyon maximum. De a szabályok idén lehetővé tették az évközi motorfejlesztést, és ez lehetővé tette számunkra, hogy a Ferrari motorjának minden egyes változásához alkalmazkodjunk.”
Jövőre ismét lehetőség lesz majd az évközi fejlesztésekre, így a Shellnek 2016-ban is kulcsszerep juthat.
„Technikai szempontból nagyon érdekes az, hogy a szabályok ilyen nyitottak maradnak, mert így lehetőségünk van megmutatni technikai képességeinket. Ahogy egy motor változik, úgy módosulnak a követelményei is az üzemanyagra, és a kenőanyagokra vonatkozóan.”
„A cél az, hogy folytassuk ezt az agresszív fejlődési metódust.”