Friss hírek

Felfedték az új Amerikai Nagydíj vonalvezetését

A két év múlva visszatérő Amerikai Nagydíjnak helyet adó vadonatúj austini ring illetékesei nyilvánosságra hozták a leendő pálya vonalvezetését, amit a „sztártervező” Hermann Tilke álmodott meg, és csak remélhetjük, hogy élvezetes lesz.


A két év múlva visszatérő Amerikai Nagydíjnak helyet adó vadonatúj austini ring illetékesei nyilvánosságra hozták a leendő pálya vonalvezetését, amit a „sztártervező” Hermann Tilke álmodott meg, és csak remélhetjük, hogy élvezetes lesz.

Az 5.47km hosszú pályát nem kevesebb, mint húsz kanyar, és számos emelkedő, illetve leejtő tarkítja majd, ami így első hallásra egy érdekes ring képét vetíti előre, jóllehet Tilke neve nem éppen jelent garanciát arra, hogy ez meg is fog valósulni, hiszen a német tervező legutóbbi „alkotásai” nem sikerültek túl fényesen – persze közel van a tűzhöz.

Hirdetés
 

Az Amerikai Nagydíj szervezői közleményükben azt állítják, hogy egy olyan pályát akarnak megalkotni, amely „a modern stíluselemek mellett, emlékeztet az 1960-as évek versenyire.”

A pálya legnagyobb szintkülönbsége negyven méter, és a szimulációk alapján megállapított maximális sebesség, amit a versenyzők elérhetnek, 321 km/h, amit nem meglepő módon a hátsó egyenes végén mérnek majd.

Az új ring a versenynaptárban jelenleg is helyet foglaló helyszínek néhány sajátosságát is magában foglalja.

Az Austin American-Statesman c. lap szerint a silverstone-i Maggots és Becketts komplex mása a hármas és a hatos kanyar közötti szekció, illetve megtalálható a pályán a hockenheimringi Stadion szekció is.

A hírlap szerint a texasi pálya a Török Nagydíjnak helyet adó Isztambul Park leghírhedtebb kanyarjának (nyolcas kanyar) saját verzióját is beépítette, ami újabb izgalmakat hozhat a leendő versenyen.

A pálya állítólag négy komolyabb előzési pontot is tartogat, főleg a hosszú egyenesek végi visszafordítókban, jóllehet azt majd csak élesben lehet felmérni, hogy ez mennyire fedi a valóságot.

Az Amerikai Nagydíj promótere, Tavo Hellmund azonban bízik abban, hogy a pálya népszerű lesz a versenyzők körében.

„Úgy érezzük, hogy mindenünk megvan ahhoz, hogy a versenyzők élvezhessék a pályát” – mondta az üzletember. „Vannak olyan részek, ahol a versenyzők, vannak olyanok, ahol a mérnökök tudása számít jobban.”

Austin egy tíz évre szóló szerződést kötött a Forma-1 kereskedelmi jogait igazgató Bernie Ecclestone-nal, így 2012-től 2021-ig biztosan helyet ad az Amerikai Nagydíjnak, melyet legutóbb 2007-ben, még Indianapolisban rendeztek meg.

Az új pálya építése egyelőre még nem kezdődött meg.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!