Friss hírek

Fény- és hangjelzések az új biztonsági autós rendszerben

A Forma-1-es pilóták még ebben a hónapban kipróbálhatnak egy teljesen új hangjelző rendszert, amely a biztonsági autó pályára küldésekor informálja majd őket arról, hogy éppen túl lassan, vagy túl gyorsan mennek.

A Forma-1-es pilóták még ebben a hónapban kipróbálhatnak egy teljesen új hangjelző rendszert, amely a biztonsági autó pályára küldésekor informálja majd őket arról, hogy éppen túl lassan, vagy túl gyorsan mennek.

A Nemzetközi Automobil Szövetség szakértők bevonásával vizsgálja, miként lehetne módosítani a biztonsági autós szabályokon, melyek egyik legvitatottabb eleme az, hogy egészen addig zárva marad a boxutca, míg az autók utol nem érik egymást, és fel nem sorakoznak egymás mögött.

A csapatok és a versenyzők úgy érzik, hogy a boxutca időszakos lezárása nem sportszerű, ezért arra szólították fel a szövetséget, hogy dolgozzon ki egy biztonságos, ám jóval igazságosabb rendszert.

Az új koncepció alapötlete az lenne, hogy a veszélyes zónákban úgy lassítanák le az autókat, hogy az adott szektorban megszabnának egy minimum időt, ami alá nem szabadna menniük a versenyzőknek.

Az új – még fejlesztés alatt álló – rendszert az elmúlt versenyeken folyamatosan tesztelték a csapatok, ám az vegyes fogadtatásban részesült.

A pilóták arra panaszkodtak, hogy a műszerfalon megjelenő jelzések (túl lassan, vagy túl gyorsan halad) elvonják a figyelmüket a vezetéstől. Az FIA éppen ezért egy olyan rendszert kíván tesztelni a jövőben, amely a rádión keresztül, hangjelzés formájában informálja a versenyzőket arról, hogy túl lassan, vagy éppen túl gyorsan haladnak.

A Toyota csapatmenedzsere, Richard Cregan a következőket mondta az Autosportnak: “Lesz egy szoftverfrissítés, és amint az készen áll, elkezdjük tesztelni. Az FIA továbbfejlesztette a szoftvert a visszajelzések alapján. Valószínűleg fény és hangjelzések lesznek, melyek közül szabadon választhatnak a versenyzők, de akár mindkettőt is használhatják egyszerre.”

Ha minden a tervek szerint halad, akkor már a hónap végén megrendezésre kerülő monzai teszteken kipróbálhatják a csapatok az új rendszert.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!