Ferrari: A többiek sokkal gyorsabbak az egyenesekben - F1VILÁG.HU

Ferrari: A többiek sokkal gyorsabbak az egyenesekben

HIRDETÉS
Minden területen javulnia kell még a Ferrari autójának az évadnyitó Ausztrál Nagydíj előtt – ezt mondta Mattia Binotto csapatfőnök, aki szerint egyértelmű, hogy az istálló új autója a végsebesség tekintetében le van maradva néhány rivális versenygépétől. A szakember azt mondja, bár másképp álltak hozzá idén a téli tesztekhez, nem altattak.
TEST T2 BARCELLONA - VENERDÌ 28/02/20  - CHARLES LECLERC 
© Scuderia Ferrari Press Office

A Forma-1 csapatai 6 tesztnapot töltöttek el az előszezonban Barcelonában, ha pedig az összesített eredményeket nézzük, a Mercedes versenyzője, Valtteri Bottas érte el a legjobb köridőt: a finn 1 perc 15,732 másodperces idővel abszolválta a tesztidőszakot, míg a Ferrari versenyzője, Charles Leclerc a 4. leggyorsabb lett 1 perc 16,360 másodperces köridővel.

A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto az utolsó előszezoni tesztnap után úgy fogalmazott, bár elégedett az elvégzett munkával, rengeteg munka vár még rájuk Maranellóban.

„Elégedett vagyok azzal, ahogy a téli tesztek alakultak, kezdve a teljesített programmal, egészen addig, ahogy a csapat dolgozott” – mondta a szakember.

„Teljesen másképp álltunk hozzá ehhez a két teszthez, mint tavaly. Az első három napot arra használtuk, hogy megismerjük az autónkat minden lehetséges konfigurációval. Az utolsó két napban elvégeztük a versenyhétvége-szimulációinkat Sebastiannal és Charles-lal.”

Binotto azt mondja, fontos, hogy az egykörös teljesítményükön javítsanak, az ugyanis még közel sem olyan, mint amilyet szeretnének. A szakember szerint le vannak maradva riválisaiktól, ez pedig kétségkívül nyomást helyez az istállóra.

„Úgy gondolom, a teljesítményünk egy körön még nem olyan, mint amilyet szeretnénk – noha a jelek már jobbak a megbízhatóságot, illetve a hosszú etapokat tekintve, habár még nem elég pozitívak.”

„Az általános teljesítményen javítanunk kell – az erőforráson, illetve a beállításokon is. Szóval nem hiszem, hogy van egy kifejezett terület, amire fókuszálnunk kell – minden területre nagy hangsúlyt kell fektetnünk.”

„Amikor az autó nem olyan gyors, mint amennyire szeretnéd, megjön a nyomás. Ferrariként nekünk egy célunk van, ha pedig nem érjük azt el, nem könnyebbülhetünk meg.”

A Ferrari csapatfőnöke hozzátette, nem altattak a téli teszteken, noha nyilvánvaló, hogy a pontos erőviszonyokat még nem ismerheti senki.

Hirdetés

„Nem játszunk játékokat, ez a valós teljesítményünk jelenleg. Hogy ez mennyire jó, vagy rossz, arról csak az első három verseny után kapunk tisztább képet. A nyomás pedig ott van. De erre motivációként, nem drámaként kell tekintenünk.”

„Rengeteg elemezhető adattal érkezünk vissza Maranellóba annak tudatában, hogy rengeteg munkánk van még. De úgy érzem, csapatként készen állunk az Ausztrál Nagydíjra, ahol már tisztább képet kapunk arról, hol is állunk.”

Fotó: Pirelli

A Ferrari egyébként a második előszezoni teszthéten más első szárnnyal körözött, mint az első három napban, ez pedig kevesebb leszorítóerőt biztosított az autó számára. Az adatok alapján pedig a Scuderia a végsebesség tekintetében hátrányban van a riválisokkal szemben.

„Amikor sebességgel kapcsolatos deltáról beszélünk, az relatív a többiekéhez képest. Úgy állunk, ahogy gondoltuk, hogy állni fogunk. Tudtuk, hogy növelni fogjuk az autó légellenállását, ismertük az erőforrás teljesítményét, szóval erre a sebességre számítottunk” – magyarázta Binotto. „A többiek sokkal gyorsabbak az egyenesekben, ez a helyzet.”

A Ferrari az utolsó előszezoni tesztnapon a 4. legjobb idővel zárta: Charles Leclerc 0,164 másodperccel maradt le Valtteri Bottastól. A monacói 181 körrel zárta a napot.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!