Az üzemanyag-hatékonyság miatt teljesen más vezetési stílust kell alkalmazniuk a Forma-1-es versenyzőknek 2014-ben, mint korábban – állítja James Allison, a Ferrari technikai igazgatója.
Az üzemanyag-hatékonyság miatt teljesen más vezetési stílust kell alkalmazniuk a Forma-1-es versenyzőknek 2014-ben, mint korábban – állítja James Allison, a Ferrari technikai igazgatója.
Az érvényben lépő új szabályok szerint a pilóták mindössze 100 kg üzemanyagot használhatnak majd el a versenyek során az idei szezonban, emiatt pedig az üzemanyag-hatékonyság döntő jelentőséggel bír majd a sikeres szereplés tekintetében.
Bár a versenyzőknek korábban is kellett spórolniuk a benzinnel, James Allison szerint idén meglehetősen extrém lesz a helyzet, a szimulátorban látottak alapján ugyanis mindenkinek meg kell majd tanulnia, hogy miképp vezessen a leghatékonyabban.
A maranellói gárda szimulátorában már karácsony előtt munkához látott Fernando Alonso, a Ferrari technikai igazgatója pedig elárulta, érdekes dolgokat tapasztaltak.
„Alonso használta már a szimulátort, ami elég érdekesen alakult számunkra” – fogalmazott.
„Fernando fontos visszajelzéseket és részleteket szolgáltatott, melyek komoly jelentőséggel bírtak a csapat számára abban a tekintetben, hogy hogyan is kell kezelni a helyzetet az edzéseken és a versenyen.”
„A tréningeken több elektromos áram lesz elérhető, és az autó az üzemanyag-áramlás határán üzemelhet (ami 100 kg/óra). A versenyen viszont más lesz a helyzet. Néhány versenyen a 100 kg több mint elég, de más futamokon nagyon óvatosan kell bánni a benzinnel minden egyes körben.”
„Ez a másféle vezetési stílust pedig gyakorolni kell – meg kell tanulni, hogyan legyenek gyorsak, ugyanakkor ne használjanak el sok üzemanyagot.”
Ráadásul az új, 1,6 literes V6-os turbómotorok miatt az idei versenyautókat egyébként is más lesz vezetni. Erre Jenson Button hívta fel a figyelmet nemrég.
„Egy méter hosszú gázpedálra lesz szükség ahhoz, hogy kezelni tudjuk a motor nyomatékát” – fogalmazott az angol.
A Forma-1-es csapatok január 28-án kezdik meg az előszezoni teszteket a dél-spanyolországi Jerezben. A szezon március közepén rajtol Melbourne-ben.