Leclerc hátránya 10, de Sainzé is csak 57 ezredmásodperc volt Verstappenhez képest, mögöttük viszont nagyobb szakadék következik, hiszen Sergio Perez már négy tizeddel lassabb idővel lett negyedik a másik Red Bullban.
„Kár érte, hiszen tudjuk, hogy a pole ezen a pályán nagyon fontos” – bánkódott az elszalasztott lehetőségen Laurent Mekies, a Ferrari versenyigazgatója. „Mindazonáltal így is rengeteg pozitívumot vonhatunk le ebből a napból, hiszen az autónk mindkét pilótánk alatt versenyképes volt. Maxszal együtt ők hárman külön ligát alkottak egy olyan pályán, amelyen mindenféle kanyartípus megtalálható, ez pedig sokat elmond az autóik minőségéről. Ez annak a jele, hogy az elmúlt hónapokban Maranellóban elvégzett munka kifizetődött.”
„Holnap hosszú verseny vár ránk, amelynek alakulásában több tényező is szerepet játszhat, kezdve az időjárással. Ma este ki fogjuk elemezni az összes adatot, hogy minden eshetőségre felkészüljünk. Max szokás szerint szupergyors lesz, de az első körtől kezdve mindent megteszünk annak érdekében, hogy harcban maradjunk vele.”
Leclerc karnyújtásnyira volt attól, hogy szezonbeli 10. pole-jával egy év alatt olyan sok rajtelsőséget szerezzen a Ferrarinak, amire korábban csak Michael Schumacher volt képes 2001-ben. Ez a következő mérföldkő egyelőre viszont még várat magára.
„Az autó jó érzést nyújtott, ezen a pályán pedig mindig remek vezetni, különösen az első szektorban a hatalmas tapadás miatt. Egy kör nagyon gyors, de vigyázni kell, mert minél jobban megnyomjuk az elejét, annál lassabbak leszünk a végén a gumik túlmelegedése miatt” – utalt egy jelenségre, amelyen a rajtelsősége múlhatott. „Izgalmasnak ígérkezik a verseny, amelyen mindenki számára nagy kihívás lesz meghozni a helyes döntéseket a várható változékony időjárás mellett.”