Az olasz istálló jelentősen lemaradt az Ezüstnyilaktól a múlt hétvégi Spanyol Nagydíjon, és mivel a Mercedes sorozatban öt kettős győzelmet szerzett, a németek az összetett pontversenyben is komoly előnyre tettek szert.
A Ferrarinál pedig bevallották, nem kizárt, hogy alapvető problémák vannak az SF90-es modellel, pontos válaszokat azonban a barcelonai verseny után még nem tudtak adni azzal kapcsolatban, hogy miért küszködtek versenyzőik.
„Azok a korlátozó tényezők, melyek most hátráltattak bennünket, már jelen voltak az évad első versenyein is” – mondta Mattia Binotto csapatfőnök a Motorsport.com kérdésére.
„Azt gondolom, ez az egész hétvégén megmutatkozott, a gyengeségeink pedig egyértelműek és nyilvánvalóak voltak. Hogy mennyi ideig tart orvosolni őket, arra nehéz választ adni. Szerintem sokkal fontosabb számunkra az, hogy megértsük, miképp kezeljük őket. Ha ezt sikerül elérni, akkor meggyőződésem, hogy gyorsan megoldjuk.”
Binotto nemrég kifejtette, a Ferrari újításai jól működtek Barcelonában, csak éppen nem voltak hatékonyak az autó mechanikus tapadásával kapcsolatos problémái miatt.
„A gumikat nehéz kezelni, ez így igaz. Az abroncsok kulcsfontosságú tényezők a teljesítmény szempontjából, a menedzselésük és az optimalizálásuk rendkívül fontos az autó összteljesítményét tekintve.”
„Az idei gumik másképp működnek, mint a tavalyiak. Azt kell, hogy mondjam, hogy a Pirelli elérte a céljait, az abroncsok nem hólyagosodnak, ami biztonsági kérdéseket vetett fel, szóval ebből a szempontból ez egy jó dolog.”
„De megérteni, kezelni és optimalizálni a teljesítményt a mi munkánk része, és ha lehetek őszinte, akkor ez nem egy nyilvánvaló és egyszerű feladat. A múlt hétvégén voltak különféle helyzetek. A pályahőmérséklet teljesen más volt szombat délelőtt, mint délután, illetve vasárnap, és ezeket az adatokat ki kell elemeznünk a hétvége során, hogy megértsük az autó viselkedését.”