Ferrari: Idén nem engedhetünk meg drága autótöréseket - F1VILÁG.HU

Ferrari: Idén nem engedhetünk meg drága autótöréseket

HIRDETÉS
Kevesebb pénz jut majd az évközi fejlesztésekre, így a Ferrari Forma-1-es csapatának sportigazgatója, Laurent Mekies azt mondja, 2022-ben fontos lesz, hogy versenyzőik ne kerüljenek túl sokszor komoly anyagi károkkal járó balesetekbe.
Formula One F1 - Monaco Grand Prix - Circuit de Monaco, Monte Carlo, Monaco - May 22, 2021 The car of Ferrari's Charles Leclerc is recovered after he crashed in qualifying Pool via REUTERS/Sebastien Nogier

A száguldó cirkusz csapatai tavaly 145 millió dollárból gazdálkodhattak, idén viszont tovább csökkentik a költségplafont a Forma-1-ben, már csak 140 millió dollár, azaz bő 45,5 milliárd forint áll az istállók rendelkezésére.

Bár az F1-es szabályok idén jelentősen megváltoznak, nem lesznek olyan gyakoriak a fejlesztések, mint a korábbi években, amikor még korlátlanul költekezhetett a mezőny.

„Kevesebb pénz áll majd rendelkezésre a fejlesztésekhez a szezon során, mivel csökkent a teljes költségvetés. Több fejlesztést látunk majd, mint a 2021-es szezonban, de kevesebbet, mint 2018-ban vagy 2019-ben” – mondta Laurent Mekies.

A Ferrari sportigazgatója hozzátette, bízik abban, hogy idén nem lesznek költséges baleseteik; tavaly Carlos Sainz és Charles Leclerc is többször összetörte autóját, a javítási költségek pedig jelentősek voltak.

„Arra biztattuk versenyzőinket, hogy feszegessék a határokat. Mivel a Kettejük közti versengés segít bennünket. 2021-ben viszont meglehetősen keveset fejlesztettük az autót. Együtt tudtunk élni a balesetekkel a költségvetés szempontjából. De ez más lesz 2022-ben: minden fillérre szükségünk lesz ahhoz, hogy fejleszteni tudjuk az autót.”

A Ferrari a riválisokhoz hasonlóan természetesen gőzerővel dolgozott azon, hogy versenyképes autóval álljon elő 2022-ben, ám egyelőre még korai megmondani, hogy mire lesznek képesek az előttünk álló idényben.

„Fogalmunk sincs, hogy állunk a többiekhez képest. Nincsen referenciapontunk. Kezdetben a köridőveszteség még óriási volt. Sokat visszahoztunk ebből, de senki sem tudja, hogy ez elég lesz-e. A barcelonai teszten visszük majd pályára az autót, és remélem, hogy azt csinálja majd, amit a szimulációk és a szélcsatorna ígér.”

A Ferrari sportigazgatója hozzátette, ha hibázik is egy csapat, lehetőség lesz arra, hogy orvosolják a tervezési problémákat.

„6 hét után a különbség egyre kisebb és kisebb lesz, 2023-ra pedig az autók meglehetősen egyformák lesznek. Egész egyszerűen kisebb a megvalósítási ablak, mint eddig.”

Hirdetés

„Az autókat minden bizonnyal nehezebb lesz vezetni. Nagyban függ a dolog attól is, hogy a versenyzők mennyire tudnak alkalmazkodni. De mi jól fel vagyunk szerelkezve Charles-lal és Carlosszal. Mindketten eltérő módon jutnak el a céljaikhoz.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!