A maranellói istálló a motorerő tekintetében 2019-ben is kimagaslóan teljesített a száguldó cirkuszban, ez azonban kevés volt ahhoz, hogy végül legyőzze a Mercedest a világbajnoki címért folytatott küzdelemben.
Ráadásul a Ferrarit a riválisok és a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) is árgus szemmel figyelte, az ellenfelek ugyanis azt gyanították, a Scuderia valamilyen úton-módon trükközik erőforrásával.
„Az erőforrások témája rendkívül komplikált abban az értelemben, hogy tavaly mi voltunk a leginkább kontrollált csapat” – fogalmazott Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke. „Az FIA által kiadott technikai direktívák előtt és után is.”
„Ha valaki valamilyen formában előnybe kerül, a riválisok elkezdenek ujjal mutogatni.”
A V6-os erőforrás kétségtelenül a mai Forma-1-es autó legkomplexebb összetevője, így természetes, hogy a rá vonatkozó szabályok megalkotása szem egyszerű feladat. Nem véletlenül, hogy a jelenlegi regulák 2014-es bevezetése óta az FIA folyamatosan próbálja eltüntetni a szürke zónákat.
„Az F1-ben eleve nagyon komplex a szabályozás, amit néha nem egyszerű interpretálni” – magyarázta Binotto. „Valamennyi gyártó próbálja úgy értelmezni a regulákat, hogy a maximális teljesítményt sajtolja ki a motorjából.”
„Korábban – és ez nem vádaskodás, csak egy példa – évekig vitáztunk az olaj égéstérben történő felhasználásáról. Voltak, akik úgy nyertek bajnokságokat, hogy olajat égettek az égéstérben. Ezt aztán technikai direktívák révén tisztázták, majd módosítottak a szabályokon, hogy még egyértelműbbé tegyék azokat. Ez is azt mutatja, mennyire komplex az egész, és hogy a szabályosság kérdése nem olyan fekete-fehér.”
„Ma büszkén mondhatom, hogy a miénk a legjobb motor a Forma-1-ben.”
Hiába volt azonban bivalyerős a Ferrari motorja az elmúlt évben, a Scuderia mégis jelentősen áttervezi erőforrását a 2020-as idényre.
Úgy tudni, a Ferrari motorrészlegét vezető Enrico Gualtieri és munkatársai jelentősen átalakították a motor felső részét, az égéskamrát, sőt, állítólag egy eddig példátlan megoldást választottak az intercooler tekintetében is.
A Ferrari célja nemcsak az, hogy tovább növelje a motorteljesítményt az előttünk álló idényre, hanem az is, hogy javítson V6-os erőforrásainak megbízhatóságán, mely kulcsfontosságú ahhoz, hogy 2020-ban a világbajnoki címért harcoljon a csapat.
Persze nem a motor az egyetlen, melyen keményen kell dolgozniuk a maranellóiaknak: a Scuderiánál mindent megtesznek azért, hogy növeljék a versenyautó aerodinamikai leszorítóerejét, és ne csak az egyenesekben, hanem a kanyarokban is riválisaik elé kerüljenek.
A Ferrari február 11-én mutatja be 2020-as versenyautóját a nagyközönségnek.