A 2014-ben életbe lépő új technikai szabályok komoly hatással lesznek majd a versenyek alakulására, az üzemanyag-hatékonyság ugyanis fontosabb szerepet kaphat, mint a teljesítmény – ezt állítja Pat Fry, a Ferrari technikai igazgatója.
A 2014-ben életbe lépő új technikai szabályok komoly hatással lesznek majd a versenyek alakulására, az üzemanyag-hatékonyság ugyanis fontosabb szerepet kaphat, mint a teljesítmény – ezt állítja Pat Fry, a Ferrari technikai igazgatója.
A szakember szerint a V6-os motorok bevezetése miatt a csapatok kénytelenek lesznek változtatni hozzáállásukon a jövő évi futamokon.
„Így igaz, azt gondolom, jövőre teljesen más futamokat látunk majd” – mondta Fry.
„Lesz egy rögzített maximális üzemanyag-mennyiség, és különféle energiaszintek. Lehetséges, hogy jelentős különbség lesz a maximális tempó, illetve aközött a tempó között, melyet energia- és üzemanyag-spórolás közben teljesítünk. Körönként akár egy-másfél másodpercről is szó lehet.”
„Keressük a módját annak, hogyan lehetnénk a leghatékonyabbak ennek megfelelően. Fontos lesz, hogy minden egyes pályára megtudjuk, hogyan tudjuk kihasználni a potenciált, és hol tudunk üzemanyagot spórolni.”
Fry szerint a versenyzőknek is alkalmazkodniuk kell az újfajta versenyzéshez.
„A pilótáknak is sokat kell tanulniuk. Ez egy igazi fordulat lesz ahhoz képest, amihez hozzászoktak, és rajtunk, mérnökökön múlik, hogy megtaláljuk a legjobb szimulációkat, hogy a versenyzők ki tudják próbálni magukat a szimulátorban.”
„Sokkal többet kell gyakorolniuk, még mielőtt először pályára gurulnának.”
„Az, ha egy csapatnak tapasztalt versenyzője van, mindenképp pozitívum: minél gyorsabban tanulják meg a bizonyos mechanizmusokat, annál könnyebben tudnak majd fókuszálni normál munkájukra, az autó fejlesztésére.”