Ferrari: Kockáztattunk az új motor bevetésével - F1VILÁG.HU

Ferrari: Kockáztattunk az új motor bevetésével

HIRDETÉS
Kockázatot vállalt a Ferrari Forma-1-es csapata azzal, hogy mihamarabb megpróbálta pályára vinni vadonatúj fejlesztésű erőforrását. Mattia BInotto ugyanakkor azt mondja, a 2022-es idényt tartották szem előtt, és nagyon fontos, hogy minél több tapasztalatot gyűjtsenek a következő idényre.
GP TURCHIA F1/2021 - DOMENICA 10/10/2021 -  
credit: @Scuderia Ferrari Press Office Charles Leclerc

Charles Leclerc a két héttel ezelőtti Orosz Nagydíjon használhatta először a Scuderia vadonatúj V6-osát. A maranellóiak főleg az energia-visszanyerő rendszerre helyezték a hangsúlyt a fejlesztések során, de összességében elmondható, hogy a komplett erőforrás fejlődött.

Ez pedig különösen fontos, hiszen jövőre befagyasztják a motorfejlesztéseket a Forma-1-ben. Az új aggregátot aztán Carlos Sainz is megkapta a múlt hétvégi Török Nagydíjon. Mattia Binotto csapatfőnök azt mondja, a tapasztalatszerzés a legfőbb céljuk a bajnokság hajrájában, de persze szeretnék legyőzni a McLarent is, mely csapattal szemben 7,5 pont a hátrányuk.

„Amikor Szocsiban bevetettük, az elsődleges célunk az volt, hogy tapasztalatokat gyűjtsünk 2022-re” – magyarázta Binotto. „Ezért is vetettük be, amilyen hamar csak tudtuk, próbáltunk sietni vele, vállaltunk némi kockázatot is – de persze kiértékeltük ezeket a rizikókat.”

„Számunkra nyilván egyértelmű, hogy a pályán kell kilométereket megtennünk vele, és saját tapasztalatokat kell gyűjtenünk 2022 előtt, mielőtt befagyasztják az erőforrásokat. Számunkra ez volt a kulcs, és ez volt a fő ok.”

Binotto azt mondja, jelentős teljesítményjavulásról nem beszélhetnek, ám az kétségtelen, hogy gyorsabbak lettek az új motornak köszönhetően – ez a pályán nyújtott teljesítményen is látszik.

„Ad nekünk egy kis előnyt, de nem akarom a köridőkben meghatározni, mert pályafüggő. Nem pusztán a nyers motorerőről van szó, hanem az energiavisszanyerésről is, szóval egy kicsit komplex. De kétségkívül előnyt jelent.”

„Ha megnézzük Charles időmérőjét, övé volt a 4. legjobb köridő, mögötte pedig nagyon szoros volt az egész. Meggyőződésem, hogy pár pozíciót veszítettünk volna az új specifikáció nélkül.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!