Ferrari: Meg kellene próbálni a fordított rajtrácsos időmérő futamokat

TEST T2 BARCELLONA 2020 - MERCOLEDÌ 26/02/2020 Charles Leclerc Ferrari
Fotó: Scuderia Ferrari
A Ferrari Forma-1-es csapatát irányító Mattia Binotto sajnálja, hogy a Mercedes miatt végül nem fogják kipróbálni idén a fordított rajtrácsos sprintfutamokat. A szakember azt mondja, ők rengeteg kompromisszumra hajlandóak voltak a száguldó cirkusz érdekében.

Ahogyan arról az F1Világ.hu is beszámolt, a csapatok egyeztetéseket folytattak arról, hogy azokon a helyszíneken, ahol idén két versenyt is megrendeznek – például Ausztriában és Nagy-Britanniában –, a második futamok rajtsorrendjéről ne hagyományos időmérők, hanem sprintfutamok döntsenek.

Ezeken a rövid szombati versenyeken a vb-pontverseny állásának fordított sorrendjében álltak volna rajthoz a pilóták, és miközben a mezőny többsége – köztük a Ferrari és a Red Bull – támogatta a javaslatot, a Mercedes ellenállt.

A RaceFansnak adott exkluzív interjúban Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke azt mondta, sajnálja, hogy az elképzelés nem valósul meg, az idei év ugyanis egy remek alkalom lett volna arra, hogy kipróbáljanak valamit.

„Úgy gondoljuk, hogy a 2020-as idény egyébként is nehéz lesz” – mondta a szakember.

„Ennek a szezonnak Ausztráliában kellett volna elkezdődne, de nem így lett, és végül júliusban rajtol. Kevesebb versenyünk lesz, bizonyos futamokat ugyanazon a helyszínen teljesítjük, Ausztriában és Nagy-Britanniában is kettőt.”

„Azt gondolom, meg kell próbálnunk lenyűgözni a rajongókat. Meg kell bizonyosodnunk arról az F1 jövője miatt, hogy a legjobb show-val rukkolunk elő.”

„És szerintem az egy jó megoldás lett volna, ha az ugyanazon pályán teljesítendő második versenyhétvégén lett volna egy sprintfutamunk. Még azt is mondhatjuk, hogy 2020 egy megfelelő tesztplatform lehetett volna egy alternatív megoldáshoz a jövőben.”

A FERRARI A FORMA-1 JÖVŐJÉT TARTOTTA SZEM ELŐTT

Binotto rámutatott arra, a Ferrari a koronavírus-járvány okozta krízis közepette rengeteg kompromisszumot fogadott el, holott megtehette volna, hogy csak a saját érdekeire fókuszál, és megvétózza a javaslatokat.

„A közösségünk felé felelősséggel tartozunk, és néha kompromisszumot kell kötnünk a valós teljesítményünkre vonatkozóan, hogy megpróbáljunk valamit, és jó irányba induljunk el a show szempontjából, illetve az F1 és a motorsport szempontjából” – magyarázta Binotto.

„Véleményem szerint mi, Ferrariként rengeteg kompromisszumot elfogadtunk. Például a fejlesztések, a komponensek befagyasztását, miközben tudjuk, hogy most biztosan nem a miénk a legversenyképesebb autó.”

„Ha csak a Ferrarit néztem volna, akkor azt mondtam volna, hogy nem csökkentjük a költségplafont és szabadon fejleszthetünk, és nem fagyasztunk be semmit, mert így annyit fejleszthettük volna az autót, amennyit csak akarjuk.”

„Viszont tudtuk, ez milyen következményekkel járna. Megértettük, hogy a jelen helyzetben a kompromisszum a sport érdeke, nem a miénk.”

„A sprintfutam ötletét egy vagy két csapat kivételével mindenki támogatta. Mint ahogy támogatta az FIA és az F1 is. Kár, hogy végül nem fog megvalósulni, mert bár kompromisszum lett volna, egy felelősségteljes döntés is egyben.” 

Görgess tovább, ez is érdekelhet!

HIRDETÉS

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!

HIRDETÉS

További hírek

HIRDETÉS
HIRDETÉS
HIRDETÉS

Az F1-es Stájer Nagydíj TV-közvetítései