Charles Leclerc a 3. legjobb időt futotta a szombati időmérő edzésen, később azonban 3 rajthelyes büntetést kapott Lando Norris feltartásáért, így csak a 6. pozícióból vághatott neki a futamnak, miközben Carlos Sainz a 4. helyről startol. Leclerc végül a 6. helyen futott be, míg Sainz ugyan sokáig a dobogóért harcolt, végül azonban visszacsúszott a 8. pozícióba. A spanyol pilóta a verseny után a Ferrarit bírálta az elhibázott stratégia miatt, Fred Vasseur csapatfőnök azonban úgy látja, nem hibáztak akkor, amikor egy körrel Esteban Ocon után őt is kihívták a bokszba.
„Carlos igazán vokális volt a rádión, de amikor visszajött a garázsba, világos magyarázatot kapott a stratégiával kapcsolatban, az pedig, hogy a bokszba hívtuk, egyáltalán nem volt hiba” – magyarázta a szakember, aki szerint az sem igaz, hogy a Ferrari versenytempója különösen rossz lett volna Monte-Carlóban.
„Azt mondani, hogy a tempó nem volt meg Monacóban, szerintem egy kicsit kemény kijelentés velünk szemben. Olyan helyzetben voltunk, hogy a pole pozícióért harcolhattunk. Ha pedig a pole-ból rajtoltunk volna, szerintem a győzelem is elérhető lett volna. Talán a versenyzők túl nagy elvárásokkal érkeztek meg Monacóba, mint ahogy mi is csapatként.”
„A verseny nem a tempóról szólt. Be voltunk ragadva [Esteban] Ocon mögé, Carlos frusztrációja pedig abból fakadt, hogy meg akarta mutatni az autó tempóját.”
Vasseur szerint a körülmények okozták azt, hogy a Ferrari nem tudta megmutatni, mire képes, Sainz pedig azt érezte, hogy „messze voltak az autóban rejlő potenciáltól”. A szakember úgy látja, sokkal több volt bennük, mint amit végül meg tudtak mutatni, de higgadtnak kell maradniuk.
„Ha az autót olyan nehéz lett volna vezetni, nem tudom elképzelni, hogy 1 tizedre legyünk a pole-t megszerző Verstappentől. Higgadtnak kell lenni a kanyarok előtt, a média pedig olykor 5 perccel az időmérő után már a versenyzőkre ugrik, és tökéletesen meg tudom érteni a reakciójukat. De azok a vélemények, amiket fél órával később fogalmaznak meg, már egy kicsit mások. Számomra nem az időmérő a kérdés. Ha küszködünk valamivel, akkor az a következetesség. Úgy egy körön, mint a versenytáv tekintetében – kanyarról kanyarra. Ebben kell fejlődnünk. De főleg a versenyen, és dolgozunk is ezen.”
„Azt gondolom, sokkal könnyebb megtalálni a következetességet, mint a potenciált. Mindez azt jelenti, hogy amint sikerül megoldanunk ezt a problémát, akkor az első sorból rajtolva képesek leszünk harcolni a győzelemért. Ma viszont tisztában vagyunk még azzal, hogy javulnunk kell.”