A Mercedes a múlt heti, barcelonai teszteken vitte először pályára innovatív megoldását. A rendszer lényege, hogy a versenyzők a kormány előre-hátra mozgatásával tudnak állítani az első kerekek összetartásán. Bár azt nem tudni, egészen pontosan milyen előnyökkel is jár az eszköz használata, feltételezhetően a gumik optimális hőmérsékleten tartásában játszik komoly szerepet az egyenesekben. A rendszerről részletesebben ITT írtunk.
A rivális csapatok pedig most azt mérlegelik, van-e értelme lemásolni a Mercedes DAS-rendszerét.
A Ferrari csapatfőnöke, Mattia Binotto szerdán elárulta, korábban ők is gondolkodtak hasonló megoldásban.
„A DAS-rendszer olyasvalami, amit mi is fontolgattunk a múltban, de nem terveztük meg, nem fejlesztettük ki” – magyarázta a szakember. „Ennek oka pedig a rendszer legalitása, amit akkor nem tisztáztunk az FIA-val.”
„A másik ok pedig, hogy úgy gondoljuk, nem éri meg – legalábbis a mi autónk, a mi koncepciónk esetében. Figyeljük, hogy mit csinálnak a többiek. Jelenleg elég nagy kérdőjel a rendszer. Nem vagyok biztos benne, hogy kifejlesztjük.”
Noha a Mercedes az FIA-ra hivatkozva biztos abban, szabályos a megoldása, néhány rivális csapat nem osztja ezt a véleményt. Végleges választ viszont csak az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon kaphatunk.
Binotto újságírói kérdésre nem akart állást foglalni az ügyben.
„Szerintem nehéz megítélnünk. Ami a konkrét rendszert illeti, biztos vagyok abban, hogy az FIA meghozza majd saját ítéletét.”