Az első három versenyhétvége sikertelenségei után a Ferrari számos újítással érkezett Bakuba, és bár a hétvége kezdetén úgy tűnt, a maranellóiak a Mercedes előtt járnak, az időmérőn a német istálló végül kibérelte az első rajtsort, másnap pedig sima kettős győzelmet aratott.
Sebastian Vettel, a Ferrari négyszeres világbajnoka a verseny után azt mondta, nem aerodinamikai gondjaik vannak, egész egyszerűen a Pirelli abroncsaival nem boldogulnak.
Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke a Motorsport.com-nak azt mondta, ez nem a fejlesztések miatt van így.
„Azt gondolom, összességében ennek semmi köze a fejlesztésekhez, vagy az autó általános teljesítményéhez” – mondta.
„A gumikezelés kétségkívül nem könnyű, ez a pálya nagyon nehéz az abroncsok szempontjából, hiszen nagyon kevés energiát viszünk át rajtuk. Nehéz felhevíteni őket, egyszerűen nem könnyű kezelni az abroncsokat, de ez nem kapcsolódik a fejlesztésekhez, illetve semmi köze azokhoz.”
Amikor Binottót arra kérték, értékelje a csapat legújabb fejlesztéseit, a szakember így fogalmazott: „A fejlesztések úgy működtek, ahogy vártuk. Ezek még csak az elsők voltak, lesz még néhány újításunk a következő versenyekre, szóval nem állunk meg itt, és reméljük, hogy jobb munkát tudunk végezni a jövőben.”
A Ferrari ifjú versenyzője, Charles Leclerc remekelt a bakui szabadedzéseken, és jó eséllyel pályázott a pole-ra is, az időmérő második szakaszában azonban összetörte autóját. Binotto szerint a legnagyobb problémát az jelenti, ha rossz rajtpozíciókból kell nekivágniuk a versenyeknek.
„Azt gondolom, jó autónk van az időmérőre, a pole-ban lehettünk volna, de nem jött össze. Azt gondolom, a verseny már más kérdés. teljesen másképp kell kezelni a tempót, ha az ember elöl van, másképp kell bánni a gumikkal. Ha tiszta pályán autózunk, az sokkal könnyebb. A vasárnapi tempónkat tehát nagyban befolyásolta a rajtrácson elfoglalt pozíciónk.”
„És persze a többiek is erősek, nagyon komoly ellenfelekkel kell szembeszállnunk.”