Amikor a Forma-1-ben 2014-ben bevezették a V6-os hibrid erőforrásokat, a Mercedes dominanciája rendkívül figyelemre méltó volt: az ezüstnyilak éveken át uralkodtak a száguldó cirkuszban, az elmúlt években azonban a riválisok – különösen a Ferrari – egyre jobban felzárkóztak.
A maranellóiak olyan komoly előrelépést tettek V6-os motorjukkal, hogy az még a Mercedest is megdöbbentette, jelenleg pedig abszolút élen járnak a végsebességet, illetve a motorerőt tekintve.
Mattia Binotto csapatfőnököt nemrég arról kérdezték, meglepte-e őt az, hogy a Ferrari ekkora előnyre tett szerint, miközben a riválisok motorteljesítménye konvergál.
„Nem teljesen értek egyet ezzel. Először is, nem gondolom azt, hogy a többiek konvergálnak. Továbbra is azt gondolom, hogy vannak különbségek a négy gyártó között” – mondta az olasz szakember.
„Talán a miénk a legerősebb motor, de nem gondolom azt, hogy a többiek azonos szinten vannak. És azt hiszem, a mi előnyünk sem olyan nagy, mint azt talán gondolják. Elég nagy a különbség a sebességet tekintve a többiekhez képest, de ez az autónak és a légellenállásnak is köszönhető.”
„Ha mélyebbre ásunk a dologban, akkor elmondhatjuk, hogy igen, előnyben vagyunk, de az nem olyan óriási, mint például amilyen a Mercedesnek volt a múltban, amikor egész egyszerűen az övék volt a legjobb motor.”
A Ferrari óriási végsebességéhez nagyban hozzájárul az, hogy olyan koncepció mentén fejlesztett idei autóját, melynek köszönhetően annak légellenállása nem olyan jelentős, mint a riválisoké – ennek hátulütője viszont az, hogy a leszorítóerőt tekintve hátrányban vannak.
A paddockban mindenesetre azt suttogják, ez mindössze 2-3 tizedmásodpercet jelent, miközben az Orosz Nagydíj időmérő edzésén a Ferrari 0,7 másodpercet nyert a Mercedessel szemben a szocsi pálya egyeneseiben.
A Mercedes motorsport-igazgatója, Toto Wolff elismerte, „ez az egyik legnehezebb időszak” számukra a jelenlegi motorérában, a Ferrari ugyanis „a földbe döngöl mindenkit a végsebességével”.
„Azt gondolom, kerültünk olyan helyzetbe a múltban is, amikor is a Ferrari nagyon erős volt – de most egész egyszerűen a földbe döngölnek mindenkit a végsebességükkel, és ezt nehéz kompenzálni a pályán. És ezen a helyzeten felül kell kerekednünk” – fogalmazott.