Gyorsan feljavul majd az idei versenyautók teljesítménye a bajnokság előrehaladtával – legalábbis erre számít James Allison, a Ferrari technikai igazgatója.
Gyorsan feljavul majd az idei versenyautók teljesítménye a bajnokság előrehaladtával – legalábbis erre számít James Allison, a Ferrari technikai igazgatója.
Az előszezon első, jerezi tesztjét követően több versenyző is aggodalmát fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a radikális szabályváltozások miatt jelentősen átalakult 2014-es versenyautók sokkal lassabbak, mint a tavalyi modellek.
James Allison, a Ferrari technikai igazgatója azonban biztos benne, jelentősen javul a helyzet, már csak azért is, mert Jerezben a csapatok jobbára a motorok megbízhatóságára összpontosítottak. A szakember szerint aerodinamikai téren is óriási fejlődés várható az évad során.
„Nézzék csak meg a hátsó szárnyakat! Majdhogynem olyanok, mint amilyeneket Kanadában szoktunk használni korábban” – mondta Allison.
„Nagyjából ez a terület az, ahol az autó leszorítóereje keletkezik. És idén befújt diffúzoraink sincsenek. Az új szabályok viszont új lehetőségeket kínálnak, szóval elég meredek lesz a fejlődési ráta a leszorítóerő tekintetében.”
„Soha nem lehet tudni, ez a fejlődés mikor lassul le, de ennek egyelőre a jelét sem látni.”
Számos csapat csupán alapkonfigurációval rótta a köröket Jerezben, így a soron következő, bahreini teszten az alakulatok rengeteg újítást pályára visznek majd.
Jenson Button, a McLaren Mercedes világbajnoka szintén úgy vélekedik, az évadnyitó Ausztrál Nagydíjra sokat gyorsulnak majd az autók.
„Amikor megérkezünk az első verseny helyszínére, mindenki gyorsabb lesz” – mondta a brit.
„Az évad végére már nem is leszünk annyira lemaradva, talán csak néhány tizeddel leszünk lassabbak, mint az elmúlt években.”
A Williams főmérnöke, Rod Nelson elárulta, a jövő heti, bahreini teszten a csapatok már sokkal nagyobb hangsúlyt fektethetnek a sebességre.
„Nagyjából 300 dolog szerepel most a listámon, és eddig sikerült már körülbelül 50 dolgot kipipálnunk” – mondta a szakember.
„Szóval bőven van még teendő. Még versenyszimulációt is teljesítenünk kell, itt sem minden az időmérős tempóról szól. Különféle teszteket is végre kell még hajtanunk, hogy megvizsgáljuk a gumikopást az első körhöz képest például.”
„Sok új aerodinamikai komponensünk lesz Melbourne-re, ezeket várhatóan a második bahreini teszten próbálhatjuk ki.”