Friss hírek

Ferrari: Sokat gyorsulnak majd az új autók

Gyorsan feljavul majd az idei versenyautók teljesítménye a bajnokság előrehaladtával – legalábbis erre számít James Allison, a Ferrari technikai igazgatója.


Gyorsan feljavul majd az idei versenyautók teljesítménye a bajnokság előrehaladtával – legalábbis erre számít James Allison, a Ferrari technikai igazgatója.

Az előszezon első, jerezi tesztjét követően több versenyző is aggodalmát fejezte ki azzal kapcsolatban, hogy a radikális szabályváltozások miatt jelentősen átalakult 2014-es versenyautók sokkal lassabbak, mint a tavalyi modellek.

James Allison, a Ferrari technikai igazgatója azonban biztos benne, jelentősen javul a helyzet, már csak azért is, mert Jerezben a csapatok jobbára a motorok megbízhatóságára összpontosítottak. A szakember szerint aerodinamikai téren is óriási fejlődés várható az évad során.

„Nézzék csak meg a hátsó szárnyakat! Majdhogynem olyanok, mint amilyeneket Kanadában szoktunk használni korábban” – mondta Allison.

„Nagyjából ez a terület az, ahol az autó leszorítóereje keletkezik. És idén befújt diffúzoraink sincsenek. Az új szabályok viszont új lehetőségeket kínálnak, szóval elég meredek lesz a fejlődési ráta a leszorítóerő tekintetében.”

„Soha nem lehet tudni, ez a fejlődés mikor lassul le, de ennek egyelőre a jelét sem látni.”

Számos csapat csupán alapkonfigurációval rótta a köröket Jerezben, így a soron következő, bahreini teszten az alakulatok rengeteg újítást pályára visznek majd.

Jenson Button, a McLaren Mercedes világbajnoka szintén úgy vélekedik, az évadnyitó Ausztrál Nagydíjra sokat gyorsulnak majd az autók.

„Amikor megérkezünk az első verseny helyszínére, mindenki gyorsabb lesz” – mondta a brit.

„Az évad végére már nem is leszünk annyira lemaradva, talán csak néhány tizeddel leszünk lassabbak, mint az elmúlt években.”

Button sem aggódik a sebesség miatt

A Williams főmérnöke, Rod Nelson elárulta, a jövő heti, bahreini teszten a csapatok már sokkal nagyobb hangsúlyt fektethetnek a sebességre.

„Nagyjából 300 dolog szerepel most a listámon, és eddig sikerült már körülbelül 50 dolgot kipipálnunk” – mondta a szakember.

„Szóval bőven van még teendő. Még versenyszimulációt is teljesítenünk kell, itt sem minden az időmérős tempóról szól. Különféle teszteket is végre kell még hajtanunk, hogy megvizsgáljuk a gumikopást az első körhöz képest például.”

„Sok új aerodinamikai komponensünk lesz Melbourne-re, ezeket várhatóan a második bahreini teszten próbálhatjuk ki.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!