Bahreini Nagydíj
GP PORTOGALLO F1/2020 -  DOMENICA 25/10/2020
credit: @Scuderia Ferrari Press Office Charles Leclerc

Ferrari: Tavaly sem volt illegális az autónk, csak…

Ferrari: Tavaly sem volt illegális az autónk, csak…

A Ferrari Forma-1-es csapatát irányító Mattia Binotto elismerte, a Nemzetközi Automobil Szövetséggel (FIA) kötött megállapodásuk miatt esett vissza jelentősen motorteljesítményük az idei szezonra. A szakember viszont állítja, nem volt illegális versenyautójuk tavaly sem, csupán kihasználták a szabályok adta szürke zónákat.

A maranellóiak a motorerő tekintetében tavaly még domináltak a száguldó cirkuszban, az év második felében azonban teljesítményük visszaesett, miután a sportot irányító testület új technikai direktívákat adott ki a motorokra vonatkozóan.

Ez év februárjában aztán kiderült, a Ferrari egy bizalmas megállapodást kötött az FIA-val, mely miatt mindkét fél komoly kritikák kereszttüzébe került.

Azóta viszont nyilvánvalóvá vált, a Ferrari a motorerő tekintetében jelentősen visszaesett, idei autójával pedig képtelen a győzelmekért harcolni.

Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke a minap egy interjúban elárulta, a Forma-1 érdekében döntöttek úgy, hogy segítik az FIA-t a szürke zónák feltérképezésében, ám leszögezte, semmilyen szabálytalanságot nem követtek el tavaly sem.

„Az FIA soha nem találta úgy, hogy illegális dolgot csinálunk, máskülönben kizártak volna minket. Tavaly egyetlen ellenfelünk sem tiltakozott ellenünk, ha valami kirívó szabálytalanságot csináltunk volna, akkor ellenfeleink megóvtak volna minket. A későbbi események abból indultak ki, hogy az FIA folytatni kívánta a vizsgálatokat és elemzéseket, ez pedig rengeteg energiával járt volna mind a magunk, mind az ő részükről akkor, amikor már a 2020-as autó fejlesztésével voltunk elfoglalva” – mondta Binotto az olasz Sky Sportnak.

„Szóval egy egyszerű megállapodásra jutottunk: összpontosítsunk a jövőre, segítsünk megérteni, mik lehetnek azok a szürke zónák, ahol pontosításokra van szükség.”

Hogy pontosan mi szerepel a Ferrari és az FIA megállapodásában, az azóta sem derült ki. Bár a szövetség hajlandó volna nyilvánosságra hozni a részleteket, a Ferrari érthető módon ebbe nem akar belemenni.

„A megállapodás az egyezség milyensége miatt titkos. Meg kellene mutatnunk mindenkinek a motorunkat? Kétlem, hogy bárki is megtette volna ezt a Forma-1-ben, és senki nem is fogja a jövőben” – magyarázta Binotto.

„Szóval még a 2019-es szezon során is volt egy szürke zóna, egészen addig, amíg az új iránymutatások megérkeztek, köszönhetően a mi segítségünknek. Ezek a direktívák megtiltottak bizonyos dolgokat az erőforrások tekintetében. Ez minden motorra hatással volt, de főleg a miénkre.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Iratkozz fel hírlevelünkre!

Hozzájárulok, hogy az F1VILAG.HU hírlevel(ek)et küldjön számomra, és közvetlen üzletszerzési céllal megkeressen az általam megadott elérhetőségeimen saját vagy üzleti partnerei ajánlatával:*
Hozzájárulok (Az adatkezelés részletei »)

Ezeket is ajánljuk!