Ahogyan arról az F1VILÁG.HU is beszámolt, az FIA egy hete adott ki sajtóközleményt, melyben arról számolt be, a Ferrari V6-os erőforrásának alapos vizsgálata után egy „bizalmas megállapodást” kötött az olaszokkal.
Mivel ennél több részlet akkor nem derült ki, a rivális csapatok, összesen hét istálló hivatalos közleményben fejtette ki nemtetszését az üggyel kapcsolatban, azonnali válaszokat követelve az FIA-tól.
Erre reagálva a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) csütörtökön sajtóközleményt adott ki, melyben lényegében elismerte, a Ferrari-motorok alapos ellenőrzése után nem tudta bizonyítani a szabályszegést, ugyanakkor nem volt meggyőződve az olasz istálló ártatlanságáról.
A szövetség ezért egy – állítása szerint hatékony és visszatartó erejű – megállapodást kötött az olasz istállóval. Az FIA emellett rámutatott, erre minden jogi lehetősége megvolt, így a szabályok keretein belül jártak el.
„Az ilyen típusú megállapodás olyan jogi eszköz, melyet minden fegyelmi rendszer nélkülözhetetlen elemeként ismernek el, és számos állami hatóság és sportszervezet használja a viták rendezéséhez. A vitarendezési megállapodás feltételeinek titkosításáról pedig a JDR 4. (vi) cikkelye rendelkezik” – fogalmazott a szövetség.
A hét csapat – a Mercedes, a Red Bull, a McLaren, a Renault, a Racing Point, az AlphaTauri és a Williams – nemcsak közös közleményben szólalt fel az ügy ellen, hanem hivatalos levelet is intéztek az FIA, valamint a kereskedelmi jogokat igazgató F1 Group felé.
Ennek részletei bizalmasak, a BBC azonban úgy tudja, a csapatok tudni szeretnék, az FIA miért érezte úgy, hogy nem tudja bizonyítani a Ferrari-motorokkal kapcsolatos aggályait. Kíváncsiak arra is, az olaszokkal kötött megállapodás miért bizalmas, sőt, szerintük az ügy felvet olyan kérdéseket is, hogy az FIA egyáltalán alkalmas-e a technikai szabályok betartatására a Forma-1-ben.
A RED BULL SZERINT BOTRÁNYOS, AMI TÖRTÉNT
A Red Bull motorsport-tanácsadója, Helmut Marko egyébként egyenesen botrányosnak nevezte az FIA eljárását, és rámutatott arra, ha a Ferrari valóban szabályt szegett, nem nekik kellett volna a 2. helyen végezniük 2019-ben a konstruktőri bajnokságban.
„Az FIA viselkedése az igazi botrány!” – fakadt ki a szakember a Der Spiegel című lapnak nyilatkozva.
„Valójában utasítanunk kellene a Red Bull Racing csapatfőnökét, Christian Hornert, hogy pereljen azért a 24 millió dollárért, amit mi kaptunk volna a konstruktőri 2. helyezését, ha a Ferrarit megfelelően büntetik.”