Múlt héten a száguldó cirkusz 7 csapata indított kollektív támadást a sportot irányító testület ellen, miután kiderült, az FIA egy „bizalmas megállapodást” kötött a Ferrarival annak tavalyi, V6-os erőforrása kapcsán.
Azóta kiderült, a szövetség nem volt maradéktalanul meggyőződve a Ferrari motorjainak szabályosságáról, ám nem tudott perdöntő bizonyítékokkal szolgálni – így végül egy állítása szerint „hatékony és visszatartó erejű” megállapodást kötött az olaszokkal.
A rivális csapatok – a Mercedes, a Red Bull, a McLaren, a Renault, az AlphaTauri, a Racing Point és a Williams – ezt követően levelet intéztek az FIA-hoz, melyben az ügy tisztázását kérték. Helmut Marko, a Red Bull tanácsadója szerint elfogadhatatlan, ahogy a szövetség múlt héten reagált a csapatok közös közleményére.
„Eddig csak egy levelet kaptunk a Motorsport Világtanácstól, ami nem volt kielégítő” – idézi Marko szavait a Speed Week című lap.
„A levelünkben arra kértük az FIA-t, hogy megfelelő választ adjon, és szabtunk egy bizonyos határidőt is. Csapatként nem tudjuk elfogadni, hogy ez történik, ha valami szabálytalanságra bukkannak. A határidőnk pedig szerdán lejár.”
AZ FIA-NAK KÖTELESSÉGE VÁLASZOKAT ADNI
A csapatok az általuk kiadott közleményben jogi lépéseket is kilátásba helyeztek, Marko pedig azt mondja, az FIA-nak kötelessége nyilvánosságra hozni, mire jutott a Ferrari-motorokkal kapcsolatban.
„Mindenekelőtt tudni akarjuk részleteiben, hogy mit találtak a Ferrarinál, mert azt nyilvánvalóan kifejtették, hogy szabálytalanságra bukkantak. Csak akkor tudjuk megtenni a következő lépést, ha a rendelkezésünkre állnak ezek az információk. A hét csapat azon az állásponton van, hogy a sportág szellemiségének megfelelően az FIA-nak kötelessége bejelenteni, mi szerepel a Ferrarival kötött megállapodásban.”
„Eddig nem kaptunk választ, a határidő pedig holnap lejár.”
Marko hozzátette, valójában a csapatok sokkal dühösebbek amiatt, ahogy az FIA kezeli az ügyet, minthogy a Ferrari esetleg szabályt szegett.
„Állításainkat nem egy másik csapat felé célozzuk, hanem a Forma-1 technikai kontrollálása irányába, illetve arra, hogy az FIA hogyan is kezeli a szabálytalanságokat. Ha emlékeztethetem önöket arra, a McLarent 2007-ben kizárták a kémbotrány után, és 100 milliós bírságot kellett fizetniük.”