A Red Bull azért törekszik a motorfejlesztések 2022-től történő befagyasztására, mert szeretné tovább használni a Honda erőforrásait úgy, hogy a japán gyártó által felépített infrastruktúrát, illetve a motorok szellemi tulajdonát megvásárolja.
Az energiaital-gyártó szerint ez a legéletképesebb megoldás számukra, hiszen állításuk szerint a Renault sem szívesen adna nekik motorokat, a Mercedes pedig már korábban kizárta ennek lehetőségét.
A Mercedes egyébként teljes mértékben támogatni a motorfejlesztések befagyasztását, ami a német gyártó jelenlegi dominanciáját látva érthető, a Ferrarinál viszont azt mondják, ennél fontosabb ügyekben kellene mihamarabb döntést hozni.
A Forma-1-es motorgyártók hétfőn, azaz ma ülnek össze, és több kérdést is megvitatnak.
„Való igaz, hogy a motorbefagyasztás az egyik témája a nagy értekezletnek – emiatt nem is gondolom, hogy tényleg hosszasan megvitatjuk most” – mondta Binotto.
„Azt gondolom, mielőtt a befagyasztásról kezdünk el egyeztetni, sokkal fontosabb, hogy 2026-ról beszéljünk. Milyen lesz a jövő erőforrásának technikai formátuma? Hogyan lesznek kezelve a költségek? Hogyan lesz kezelve a technológia?”
„Szerintem ez jelenti a prioritást, a befagyasztás csak a második fontos eleme az egyeztetéseknek.”
A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner egyébként a vasárnapi futam után újságíróknak, köztük az F1VILÁG.HU munkatársainak nyilatkozva azt mondta, örömmel vette a Mercedes álláspontját.
„Nem gyakori, hogy Toto egyetért a Red Bull-lal!” – mondta nevetve. „Persze nem olyan logikátlan dolog ez részéről, hiszen nekik van jelenleg a legjobb motorjuk a Forma-1-ben. Miért ne akarnák befagyasztani?”
„De kétség a szélesebb perspektívát kell néznünk az F1 számára. Meg kell tenniük a szükséges lépéseket, hogy megóvják a sportot. Szerintem Toto bármit megtenne azért, hogy ne kelljen motort adnia nekünk, úgyhogy nagyon hálás vagyok a támogatásáért.”