A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kommunikációs igazgatója, Matteo Bonciani nemrégiben megerősítette, igazak a hírek, miszerint a sportot irányító testület betiltotta a reaktív fékrendszer használatát, miután az több pontban is ellentmond a technikai szabályoknak.
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) kommunikációs igazgatója, Matteo Bonciani nemrégiben megerősítette, igazak a hírek, miszerint a sportot irányító testület betiltotta a reaktív fékrendszer használatát, miután az több pontban is ellentmond a technikai szabályoknak.
A szakember a Reutersnek elárulta, pénteken valamennyi Formula 1-es csapat kézhez kapta Charlie Whiting levelét, melyben az FIA versenyigazgatója tisztázta a trükkös rendszer körül kialakult helyzetet.
Bonciani megerősítette, az FIA számos kérdést kapott a királykategória csapataitól a reaktív fékrendszer legalitására vonatkozóan.
A szövetség kommunikációs igazgatója szerint az FIA-hoz jóváhagyásra benyújtott elképzelések elsődleges – ha nem egyetlen – célja az volt, hogy növeljék a versenyautók aerodinamikai teljesítményét féktávokon.
Az FIA szerint a Lotus által kifejlesztett rendszer megsértette a Technikai Szabálykönyv 3.15-ös cikkelyét, mely tiltja a mozgatható aerodinamikai elemek használatát.
A Reuters szerint a reaktív fékrendszerek a 10.2.1-es, valamint a 10.2.3-as cikkelyt is megsértették: utóbbi kimondja, a felfüggesztésen semmiféle módosítás nem végezhető, miközben a versenyautó mozgásban van.
A hírek szerint egyébként a Lotus és a Ferrari mellett a Williams és a Mercedes is komolyan vizsgálta az eszköz hatékonyságát.