FIA: Nincs arra utaló jel, hogy a Mercedes bűnrészes - F1VILÁG.HU

FIA: Nincs arra utaló jel, hogy a Mercedes bűnrészes

HIRDETÉS
A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) állítása szerint semmi jel nem utal arra, hogy a Mercedes Forma-1-es csapata a Racing Point rendelkezésére bocsátotta volna bizonyos listázott alkatrészek tervrajzait.
Sergio Perez, Racing Point RP20

A Renault még a Stájer Nagydíjat követően nyújtott be óvást a Racing Point ellen, mivel a silverstone-i istálló idei, RP20-as versenyautója a megtévesztésig hasonlít a Mercedes tavalyi modelljére.

A stewardok végül elfogadhatónak találták az óvást a csapat fékcsatornáival kapcsolatban, az ügy pedig folytatódik, méghozzá a Renault, a Racing Point és a Mercedes technikai szakembereinek bevonásával.

A versenybíróság emellett arra utasította a Mercedes Forma-1-es csapatát, hogy bocsássa rendelkezésükre a tavalyi idényben használt első- és hátsó fékcsatornáik tervrajzait, miközben a Racing Point ugyanezen alkatrészeit még Spielbergben lefoglalták. 

Az FIA technikai főnöke, Nikolas Tombazis a Magyar Nagydíj helyszínén, a Hungaroringen úgy nyilatkozott, egyelőre semmi jel nem utal arra, hogy a Mercedes illegálisan a Racing Point rendelkezésére bocsátotta olyan alkatrészek tervrajzát, melyek listázottak, tehát a csapatoknak saját maguknak, önállóan kell megtervezniük.

A vizsgálat alatt álló elemek 2019-ben nem listázott alkatrészek voltak, 2020-ban viszont azzá váltak.

„Ebben az ügyben nem hinném, hogy olyan óriási vita lesz majd. A vita leginkább arról szól, hogy ami történt, az szabályszegés-e, vagy sem. Nem gondolnám, hogy detektívnek kell lennünk. Sokkal inkább filozófusnak, vagy ügyvédnek – de nem nyomozónak” – mondta Tombazis.

A szakember mindazonáltal azt mondja, ha bebizonyosodna, hogy a Mercedes adott át információkat a csapatnak, az komoly problémát jelentene a német istálló számára.

„Az egy kicsit más megvilágításba helyezné a dolgokat. Hiszen amennyiben megtörtént egy olyan listázott alkatrész szellemi tulajdonának átruházása, mely már tavaly is listázott volt, ha például a Mercedes átnyújtotta volna a Racing Pointnak az első szárny terveit, akkor nem lehet azzal érvelni, hogy a szabályoknak megfelelően jártak el.”

„Ebben az esetben tehát a Mercedest nagyon komolyan bűnrészesnek lehetne tekinteni. De hogy világos legyek, ilyen jelzést nem kaptunk. Azt gondolom, ha információátadás történt, már ha történt egyáltalán, akkor az olyan alkatrészek esetében fordult elő, melyek nem voltak listázva 2019-ben.”

Hirdetés

„Azt gondolom, a Mercedes nem lesz bevonva ebbe. A vita jelenleg nem arról szól, hogy a Racing Pointnak volt-e ilyen alkatrésze 2019-ben, hanem, hogy mi történik ezután, amikor ezek a komponensek kategóriát váltanak, és listázottá válnak.”

„Azt gondolom, ez a lényeg, és az, hogy a Racing Point hogyan kezelte ezt az információt. Nem pedig az, hogy ezt az információt 2019-ben megkapták-e.”

„Ha a vizsgálat arra jutna, hogy a Mercedes 2020-ban adott át információkat a fékcsatornákról, akkor igen, a Mercedes is belefolyna az ügybe, de nincsenek ilyen jelzések.”

Tombazis megerősítette, a Stájer Nagydíj után lefoglalták a Racing Point első- és hátsó fékcsatornáit.

„A folyamat részeként 8 alkatrészt koboztunk el a Racing Point csapatától az előző nagydíj után. Megvizsgáltuk őket, és megállapítottuk, hogy azonosak egymással, tehát az elsők és a hátsók is azonosak egymással.”

„Ezért a Renault és a stewardok jóváhagyásával visszaadtuk őket a Racing Pointnak, és megtartottunk egyet-egyet.”

„Aztán megkértük a Mercedest, hogy bocsássák rendelkezésünkre a tavaly használt komponenst, amiről a Renault azt mondja, hogy hasonló, melyet a Racing Point használ.”

„És megkértük a Racing Point és a Mercedes csapatát is, hogy küldjék el ezen összetevők CAD-adatait, hogy részletesen összevethessük őket, és lássuk, hogy miben hasonlítanak egymásra, és miben nem.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!