A Nemzetközi Automobil Szövetség megerősítette, a BMW Sauber és a Williams istálló autóiban a megengedettnél hidegebb volt az üzemanyag a szezonzáró Brazil Nagydíjon. A sportfelügyelők még nem döntöttek a büntetésről…
A Nemzetközi Automobil Szövetség megerősítette, a BMW Sauber és a Williams istálló autóiban a megengedettnél hidegebb volt az üzemanyag a szezonzáró Brazil Nagydíjon. A sportfelügyelők még nem döntöttek a büntetésről…
A sportfelügyelők ezekben a percekben is vizsgálják az ügyet, hogy eldönthessék, szükség van-e büntetésre.
A szabályok egyértelműen kimondják, hogy az autókban lévő üzemanyag hőmérséklete nem lehet tíz foknál alacsonyabb, mint a levegő hőmérséklete.
Az FIA technikai delegátusának vezetője, Jo Bauer elárulta, hogy Heidfeld üzemanyaga az első kiállásánál 13 fokkal, míg a másodiknál 12 fokkal volt hidegebb, mint a levegő hőmérséklete.
Robert Kubica esetében ez 14/13/13 fok volt, míg Nico Rosbergnél 13/12 fok különbséget mértek. A Williams újonca, a japán Kazuki Nakajima üzemanyaga a második kiállásnál megfelelő hőmérsékletű volt, ám az első kiállásánál 12 fokkal volt hidegebb, mint a levegő hőmérséklete.
A Spyker technikai igazgatója, Mike Gascoyne úgy gondolja, hogy ezzel előnybe kerültek a BMW és a Williams versenyzői a Brazil Nagydíjon.
“Akár öt-tíz lóerővel is nagyobb lehetett az autók teljesítménye” – mondta a szakember az Autosportnak. “Az autók teljesítményelőnyben voltak a versenyen. Ha a megengedettnél hidegebb üzemanyagot töltöttek az autókba, akkor illegális előnyre tettek szert. Ebben az esetben ki kel zárni őket, ez nem kérdés.”
Ha ez megtörténne, akkor Hamilton felugrana a negyedik helyre, mellyel változna a végső sorrend, és a McLaren brit újonca lenne az idei év világbajnoka.