A Forma-1-es csapatok nem tudnak majd kibújni az elektronikai rendszerek használatát korlátozó szabályok alól, így attól sem kell tartani, hogy egyesek előnybe kerülnek másokkal szemben, jelentette ki az FIA elnöke, Max Mosley.
A Forma-1-es csapatok nem tudnak majd kibújni az elektronikai rendszerek használatát korlátozó szabályok alól, így attól sem kell tartani, hogy egyesek előnybe kerülnek másokkal szemben, jelentette ki az FIA elnöke, Max Mosley.
A Toyota olasz versenyzője, Jarno Trulli a múlt héten hangot adott félelmének és elmondta, attól tart, hogy egyes csapatok kijátszva az idei évben bevezetésre kerülő egységesített elektronikai rendszert (ECU), komoly előnybe kerülhetnek a startoknál, ugyanis továbbra is használni fogják a betiltott rajtautomatikát.
A szabály a következőket mondja: “Egyik autóba sem kerülhet olyan rendszer vagy eszköz, amely képes megakadályozni a hajtott kerekek kipörgését a gázadás közben, vagy kompenzálni a túlzott gázadást. Bármely rendszer vagy eszköz használata, amely figyelmezteti a versenyzőt a kerekek kipörgéséről, szigorúan tilos.”
Mindezek ellenére Trulli úgy gondolja, hogy egyes csapatok kijátszva a szabályokat, képesek arra, hogy valamilyen módon szimulálják a betiltott rendszereket.
“Nem fogok neveket mondani, de szerintem néhány csapat már most megtalálta azt a kiskaput, amit kihasználva automatikussá teheti a rajtjait, és a minimálisra csökkentheti a kerekek kipörgését a kigyorsítás alatt. Nem azt mondom, hogy valaki csal, bár kaptunk néhány ellentmondásos információt” – mondta Trulli az Autosprintnek adott nyilatkozatában.
Mosley azonban biztos benne, hogy a csapatok képtelenek lesznek kijátszani a jelenlegi szabályokat, éppen ezért nem is érti Trullit, miért aggódik a rendszer miatt.
“Nehezen fognak kiskapukat találni, abban biztos vagyok” – mondta Mosley a riportereknek Londonban. “Először is ki kellene játszaniuk az egységesített elektronikát (ECU), majd valahogyan le kellene tiltaniuk azokat a figyelőrendszereket, melyek jelentik nekünk, hogy mi történik.”
“Egy valamit szem előtt kell tartani, mégpedig azt, hogy az emberek azt tesztnek a privát teszteken, amit csak akarnak, ám nem hiszem, hogy azt meg tudják tenni a versenyeken.”
“Kicsit bosszantó, mikor az emberek azonnal ilyen feltételezésekről beszélnek. Mikor eredetileg betiltottuk a kipörgésgátlót és a rajtautomatikát, az emberek azonnal rohantak hozzánk, hogy más bizony használja azokat. Aztán azt mondtuk, hogy mivel mindenki csal, inkább engedélyezzük.”
“És mi történt? Mindenki lefulladt, egyik rajtautomatika sem működött rendesen, ami azt bizonyította, hogy nem csaltak, pedig mindenki azt feltételezte, hogy igen” – tette hozzá Mosley.