Mayer kirúgásának híre nemrég látott napvilágot — nem ő az első az elmúlt heteket tekintve, aki derült égből villámcsapásként, furcsa körülmények között távozik a Forma-1-et (is) felügyelő szervezettől. Mayer mellett a szövetség a napokban menesztette Janette Tant, a Forma-2 eddigi helyettes versenyigazgatóját, valamint még a Las Vegas-i Nagydíj előtt az F1-es versenyigazgatót, Niels Wittichet is.
Tant, aki a szezon utolsó két futamán, Katarban és Abu-Dhabiban átvette volna az F2 versenyigazgatói szerepét, Mayer szerint „az a személy, akire szükségünk van az FIA-nál. Ő a következő generáció egyik legjobb versenyigazgatója.” Tan távozásával Rui Marquesra, az FIA új F1-es versenyigazgatójára hárul az F1 és az F2 versenyek irányítása is a szezon utolsó két hétvégéjén. Marques múlt hétvégén, a Las Vegas-i Nagydíjon debütált ebben a szerepben, miután Wittichet elbocsátották.
„Tudom, milyen nehéz mindkét szerepet betölteni” – mondta Mayer. „Nagyon kedvelem Ruit, de ez óriási nyomás alá helyezi. Nincs sok ’platinum-szintű’ FIA-versenyigazgató, ez a legmagasabb minősítés. Ha jól végzed a munkád, minden nap gyomorgörccsel ébredsz, mert rengeteg részletre kell figyelned.”
„Nem tesznek maguknak szívességet. Szó szerint kifogynak azokból az emberekből, akik el tudják látni ezeket a munkákat.”
Mayer beszélt saját menesztésének körülményeiről is: szerinte az FIA elnöke, Mohammed Ben Sulayem személyes sértésnek vette a Forma-1-es Amerikai Nagydíj szervezői által benyújtott fellebbezési dokumentum egy részletét, amelyet Mayer képviselt. A dokumentumban szereplő megfogalmazás miatt Mayer szerint „bántó érzések alakultak ki az elnök részéről, ami különös, mert mindenki más professzionálisan kezelte az ügyet.”
Mint ismert, az amerikai verseny után 500 ezer eurós pénzbírsággal sújtották az austini szervezőket, mert a futam leintését követően szurkolók rohantak be a pályára.
Mayer elmondta, hogy menesztéséről Ben Sulayem egyik asszisztense küldött neki szöveges üzenetet: „Egy szövetség, amely önkéntesekre támaszkodik, nem engedheti meg magának, hogy egy szöveges üzenettel bocsásson el valakit, aki jelentős mértékben hozzájárult a működéséhez” – mondta Mayer, aki az FIA közelmúltbeli, sokat vitatott döntéseiről is beszélt, például a pilóták káromkodásért való büntetéséről.
„Az elnök véleménye az, hogy a pilótákat meg kell büntetni a káromkodásért, és az azóta történtek ezt tükrözik” – mondta a kirúgott steward, hozzátéve, szerinte a szabályok értelmezése során a stewardok függetlensége sérült, mivel az elnök közvetve, a munkatársain keresztül próbálta befolyásolni a döntéseket.
„Technikailag a káromkodás tiltott, tehát a büntetés nem tisztességtelen. Az már más kérdés, hogy mennyire észszerű emiatt hajszolni a pilótákat. Sokuknak az angol a második, harmadik vagy negyedik nyelve, és szinte minden gokartos gyerek az első angol szóként tanulja meg ezeket a kifejezéseket.”
Az FIA számos vezetőt veszített el az elmúlt évben, köztük sportigazgatóját, Tim Nielsent, műszaki igazgatóját, Tim Gosst, valamint Natalie Robyn vezérigazgatót. A szervezet komoly kihívásokkal néz szembe, és Mayer szerint a jelenlegi helyzet a menedzsment problémáira is rámutat.
Az FIA a BBC-nek kiadott nyilatkozatában hangsúlyozta, hogy a versenyigazgatók jelentős támogatást kapnak munkájuk során, és egy „magas teljesítményű programmal” dolgoznak az új generációs szakemberek kinevelésén.