Finomítani kell a virtuális biztonsági autós rendszeren - F1VILÁG.HU

Finomítani kell a virtuális biztonsági autós rendszeren

HIRDETÉS

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerint túl korai még megítélni, hogy a néhány versenyhétvége óta tesztelt virtuális biztonsági autós rendszert be lehet-e vezetni 2015-ben.


A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) szerint túl korai még megítélni, hogy a néhány versenyhétvége óta tesztelt virtuális biztonsági autós rendszert be lehet-e vezetni 2015-ben.

A sportot irányító testület a csapatokkal együttműködve Jules Bianchi szuzukai balesete óta próbál kidolgozni egy olyan rendszert, mellyel növelheti a biztonságot a Forma-1-ben.

Bár a tesztek során pozitív eredményeket értek el, az FIA-nál azt mondják, bőven van még tennivalójuk, hogy tökéletesíteni tudják a rendszert.

Amikor a sportot irányító testület szóvivőjét arról kérdezték, a 2015-ös szezon első versenyére bevezetik-e már a rendszert, így felelt: „Még nem tudjuk biztosan. A tesztek nagyon pozitívak voltak, de további fejlesztésekre lesz szükség.”

Az egyik legnagyobb problémák az okozta a versenyzőknek, hogy egy megadott deltaidőn belül tartsák a tempót – a megadott zónákban 35 százalékkal kellett lassabban hajtaniuk a normál versenytempónál.

A rendszeren dolgozók azt fontolgatják, hangjelzésekkel utasítják majd a versenyzőket, így ugyanis nem kell majd annyira a kormányon kijelzett adatokra koncentrálniuk.

A Brazil Nagydíjra finomítottak a megoldáson, meghosszabbították a kijelölt zónákat és 10 másodperces visszaszámlálással is figyelmeztették a versenyzőket.

„Amint döntöttünk arról, hogy a virtuális biztonsági autós periódus véget ér, 10 másodperce visszaszámlálással figyelmeztettük a versenyzőket a fényjelző paneleken. Úgy tűnt, ez a megoldás jól működik.”

Bár az új szisztéma növelheti a biztonságot a versenypályákon, arra kicsi az esély, hogy a jövőben leváltja majd a valódi biztonsági autót.

Hirdetés

„Nem hisszük, hogy a virtuális biztonsági autós rendszer átveszi majd a biztonsági autó helyét. Vannak helyzetek, amikor a mezőnyt más tempóval, vagy más útvonalon kell felvezetni, ezt pedig csak a Safety Car tudja megtenni.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Finomítani kell a virtuális biztonsági autós rendszeren
Wolff: Idő kérdése, és Bottas aláír a Mercedesszel
Leclerc utolsó köre „rémálommal” ért fel, de nem elégszik meg a dobogóval Vegasban
Ezzel magyarázza Perez idei hatodik Q1-es kiesését
Norris: Már az első hat verseny után elbuktuk a bajnoki címet

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!