Annak ellenére, hogy a délutáni edzést az utolsó pozícióban fejezte be, Giancarlo Fisichella elégedetten nyilatkozott a pénteki tréningek után, ahol először volt alkalma kipróbálni a Ferrari versenygépét, amivel rajthoz áll majd a szezon utolsó öt megmérettetésén.
Annak ellenére, hogy a délutáni edzést az utolsó pozícióban fejezte be, Giancarlo Fisichella elégedetten nyilatkozott a pénteki tréningek után, ahol először volt alkalma kipróbálni a Ferrari versenygépét, amivel rajthoz áll majd a szezon utolsó öt megmérettetésén.
Az olasz pilóta a délelőtti tréningen a nyolcadik helyen végzett, két pozícióval előrébb, mint csapattársa, Kimi Raikkönen, ám legjobb körét a lágyabb keverékeken ért el, miközben a többiek a keményebb abroncsokat használták.
Fisichella a második edzésen viszont csak az utolsó helyen landolt, ám lemaradása mindössze nyolc tized volt márkatársával szemben, és már most látszik, hogy sokkal jobban teljesít, mint elődje, Luca Badoer – bár ez a minimum elvárás tőle.
“Ma reggel, mikor a pályán voltam, különösen, amikor az autóhoz tartottam, nagyon ideges, és koncentrált voltam. Fantasztikus nap ez számomra. Abszolút pozitív vagyok a mai nappal kapcsolatban, természetesen még javulnom kell, de ettől eltekintve, minden rendben ment” – mondta Fisichella a riportereknek Monzában.
Az olasz versenyző egyelőre még csak ismerkedik új versenygépével, de úgy érzi, körről körre egyre jobban idomul az F60-as modellhez, jóllehet az teljesen más, mint amivel a szezon első felét teljesítette.
“Ez egy teljesen más autó, így másképp kell megtámadni a kanyarokat. Többet kell dolgozni a kormánnyal és a kapcsolókkal, mint a Force Indiánál, ahol csak a vezetésre kellett fókuszálni, ám itt sokkal elfoglaltabb vagyok. A holnapi egy újabb fontos nap lesz számomra. Fontos, hogy ismét sok kört megtegyek, és még keményebben menjek.”
Bár a szimulátorban már gyakorolta, élesben most használhatta először a hibrid rendszer, ami elmondása szerint nem jelentett különösebb problémát számára, először versenymérnöke, Rob Smedley segítségével, délután pedig már egyedül próbálgatta, hogy hol a legcélravezetőbb az eszköz használata.
“Folyamatosan kapcsolatban voltam a mérnökömmel, aki segített a rádión, és én követtem az utasításait” – magyarázta. “Nem olyan nehéz, csak koncentrálnod kell rá. Délután egyedül dolgoztam, Rob segítsége nélkül, szóval folyamatosan fejlődök, és jó irányba haladok.”
Úgy tűnik, hogy a Force India valóban kiválóan teljesít az alacsony leszorító erős pályákon, és a Belga Nagydíjon látottak nem a véletlennek voltak köszönhetőek, hiszen Adrian Sutil volt a pénteki nap leggyorsabb versenyzője az olasz ringen.
Arra a kérdésre, hogy nem bánja-e, hogy éppen most igazolt el egykori csapatától, az olasz pilóta a következőket felelte: “Ez nem meglepő. A Force India az utóbbi néhány versenyen nagyon erős volt, sokat fejlődtünk, és az utolsó futamom fantasztikus volt.”
“Tudtam, hogy itt is gyorsak lesznek. Tudom, hogy vélhetően könnyebbek voltak, mint mi, már ami az üzemanyagszintet illeti, azonban biztos vagyok abban, hogy versenyképesek lesznek holnap.”