Annak ellenére, hogy nem tudta felvenni a versenyt egykori csapatával, Giancarlo Fisichella egy cseppet sem bája, hogy átigazolt a Ferrarihoz a szezon hátralévő részére. Az olasz pilóta úgy érzi, jobban is szerepelhetett volna az időmérőn, ha nem töri össze autóját reggel.
Annak ellenére, hogy nem tudta felvenni a versenyt egykori csapatával, Giancarlo Fisichella egy cseppet sem bája, hogy átigazolt a Ferrarihoz a szezon hátralévő részére. Az olasz pilóta úgy érzi, jobban is szerepelhetett volna az időmérőn, ha nem töri össze autóját reggel.
Fisichella a két héttel ezelőtti Belga Nagydíjon megszerezte a rajtelsőséget, és a győzelemért harcolt a versenyen még a Force India színeiben, mely csapat ezen a hétvégén is fantasztikus formában van a szintén alacsony leszorító erőt megkövetelő monzai ringen.
Míg egykori csapata versenyzői, Adrian Sutil, és a helyére érkező Tonio Liuzzi a második, illetve a hetedik helyen végeztek, addig Fisichella csak a 14. helyig jutott, miután már a második körben kiesett a mai időmérőn.
Mindezek ellenére az olasz pilóta nem bánja, hogy átigazolt a Ferrarihoz, ahol gyerekkora óta versenyezni szeretett volna.
“Örülök a sikerüknek. Azért is örülök, mert múltkor én is fantasztikus munkát végeztem” – mondta Fisichella. “Az én munkám is benne van az autó fejlesztésében, és ez az eredménye. Örülök, mert az elmúlt versenyen a második helyen végeztem, megszereztem a pole pozíciót, ami egy fantasztikus eredmény.”
“Azonban ez egy páratlan lehetőség volt számomra, gyermekkorom óta azért dolgozom, hogy egy napon a Ferrarinál versenyezhessek, és ha meg is nyerik az összes hátralévő versenyt, akkor is ugyanezt a döntést hoznám. A Ferrari pilótája akarok lenni a szezon hátralévő részében.”
“Örülök a választásomnak, és biztos vagyok abban, hogy jó munkát fogok végezni.”
Fisichella 0.475 másodperccel maradt el csapattársáról, a harmadik helyen befutó Kimi Raikkönentől a mai időmérőn, ám úgy gondolja, hogy ha nem töri össze autóját a reggeli szabadedzésen, akkor sokkal jobb teljesítményre lett volna képes.
“Komoly hátrány volt, hogy nem tudtam elegendő kört megtenni a reggeli edzésen” – mondta. “Oly sok Forma-1-ben eltöltött év után rengeteg tapasztalattal rendelkezem, és tudom, hogy mennyire fontos a harmadik szabadedzés.”
“Nagyon fontos, különösen a csapatomnak. Roppant fontos volt, hogy a lehető legtöbb kört megtegyük, hogy jobban érezzem az autót, megtaláljam a helyes beállításokat az időmérőre, és dolgozzak a lágyabb keverékű abroncsokon. Szóval nagyon bosszantó volt, hogy ezt végül nem sikerült elérni.”
“Nagyon szomorú, és csalódott voltam az időmérő előtt. Nem éreztem magam kényelmesen, és nem voltam magabiztos, de mindent figyelembe véve, azt gondolom, hogy ez akkor is egy remek eredmény.”
“A csapat nagyon elégedett volt, figyelembe véve a történteket. Köszönetet szeretnék mondani az összes szerelőmnek, akik nagyon keményen dolgoztak azon, hogy újraépítsék az autómat az időmérő előtt, miután összetörtem azt.”
Az olasz versenyző azt is elmondta, hogy még ismerkedik autójával, ami minden tekintetben teljesen más, mint amihez a szezon elején hozzászokott. Ahogy arra már tegnap is utalt, az F60-as modell pilótafülkéjében jóval több a tennivaló, mint a Force India versenygépében.
“A KERS nem egyszerű, de nem is túl bonyolult” – folytatta. “Ez egy kapcsoló, ami kiváló kigyorsítást biztosít a második kanyarból, a második Lesmo, és az utolsó kanyar kijáratánál.”
“Kapcsolgatnod kell, egyszer ki, egyszer be, aztán más kapcsolókat fel és le kell állítani, vagy éppen be és ki kell kapcsolni. Sokkal elfoglaltabb vagyok, mint a Force Indiánál voltam, ahol még állítható első szárnyaink sem voltak. Jól kell dolgoznom a mérnökömmel, aki kiváló munkát végez.”
“Rengeteget beszél a rádión, és segít jó irányba terelni a dolgokat, szóval még sokat kell javulnom. Minden rendben megy, és a holnapi egy sokkal jobb nap lesz számomra. A versenyen minden esélyem megvan arra, hogy jól szerepeljek.”