Giancarlo Fisichella csalódottan nyilatkozott a mai időmérő edzést követően, ahol csak a 18. helyet sikerült megszereznie. A Ferrari olasz pilótája úgy érzi, még nincs meg a megfelelő önbizalma, így a kelleténél óvatosabban vezet, ami jól látszik az eredményeken.
Giancarlo Fisichella csalódottan nyilatkozott a mai időmérő edzést követően, ahol csak a 18. helyet sikerült megszereznie. A Ferrari olasz pilótája úgy érzi, még nincs meg a megfelelő önbizalma, így a kelleténél óvatosabban vezet, ami jól látszik az eredményeken.
Fisichella a két héttel ezelőtti Olasz Nagydíjon mutatkozott be a Ferrari színeiben, ahol a sérülést szenvedett Felipe Massát helyettesíti a szezon végéig.
Az olasz versenyző nagyon bízott abban, hogy eredményesebben fog szerepelni Szingapúrban, mint két hete Monzában, ám úgy tűnik, még nehezebb a dolga a szűk utcai ringen, ami véleménye szerint a kevés gyakorlásnak, és az önbizalomhiánynak tudható be.
“Még mindig nem vagyok 100%-os” – idézte Fisichellát az Autosport. “Az adatokat elemezve azt látom, hogy egy kicsivel előbb kezdek el fékezni, mint Kimi, és nem vagyok olyan agresszív, mint kellene. Ez pedig az önbizalomhiánynak tudható be.”
“Egy napot sem tudtam tesztelni, hogy az ízlésemnek megfelelően beállítsam az autót, és így nagyon nem egyszerű. Elvégeztünk néhány módosítást, de még mindig nem egy olyan autó van alattam, ami fekszik a vezetési stílusomnak.”
“Arra számítottam, hogy magabiztosabb leszek, mint Monzában voltam, de sajnos nem ez a helyzet. Biztosan az autó kezelhetősége miatt, hiszen nagyon puklis a pálya, és a falak közel vannak a fékezési pontokhoz. Nem érzem magabiztosan magam az autóban.”
Fisichella azt is elmondta, hogy a Ferrari irányíthatósága alapjaiban más, mint a Force India idei versenyautójáé, amihez a szezon eddigi részében hozzá volt szokva, nem beszélve arról, hogy a hibrid rendszer jelenléte sem könnyíti meg a dolgát.
“Az autó teljesen más, a kezelhetősége abszolút különbözik a Force India versenygépétől” – magyarázta. “Két-három tizedet is veszítek csak azért, mert a fékezési pontok előtt figyelmeztetnem kell magam, hogy ez egy Ferrari, nem pedig egy Force India.”
“A KERS miatt pedig másképpen viselkednek a fékek, sokkal később kell visszaváltanom, és nem egyszerű az átállás. Időre van szükségem, és nem ez a legjobb hely arra, hogy jobban, kényelmesebben érezzem magam az autóban. Vágjunk neki a versenynek, és legyünk jobbak.”
Fisichella az első etapban több mint egy teljes másodpercet kapott csapattársától, Kimi Raikkönentől, jóval többet, mint az elmúlt versenyen Monzában, ami szintén azt igazolja, hogy az olasznak még nincs meg a kellő önbizalma az F60-as modellben.
Az érintett éppen ezért azt gondolja, hogy sürgősen változtatni kellene a tesztszabályokon, és az újoncoknak, vagy az éppen csapatot váltó versenyzőknek engedélyezni kellene néhány napot a tesztelésre, mert az nagyon sokat segítene.