A legtöbb F1-es csapat számára jelentős fejfájást okoz az új, 2022-es technikai szabályok alapján megalkotott autók tömege. A legújabb biztonsági fejlesztések, a nagyobb kerekek és az egységesített alkatrészek következtében az FIA idén 798 kilogrammban határozta meg a versenyautók minimumsúlyát, ám a paddockban keringő pletykák szerint ennek közelébe eddig csak nagyon kevesen voltak képesek közel kerülni. Egyes csapatok odáig mentek, hogy már a festéken is spórolnak, ezáltal körönként néhány ezred-, esetleg századmásodpercet nyerve.
A hírek szerint az Aston Martin például 350 grammtól szabadította így meg az autóját, de a McLaren és a Williams is hasonló utat jár. Utóbbi csapat a két héttel ezelőtti Ausztrál Nagydíjra az oldaldobozokat és a légbeömlők környékét is megszabadította némi festéktől, így a szóban forgó területeken azóta szembetűnő a nyers szénszálas felület.
„Mindig az a célunk, hogy könnyebb legyen az autó” – fogalmazott a problémakör kapcsán az istálló járműteljesítményért felelős vezetője, Dave Robson. „Nem tudom, mennyire nyilvánvaló, de megváltozott a festésünk. Ennek célja, hogy csökkentsük a festés tömegét az autón. Nem tudom, hogy a mezőny tekintve mi mennyire vagyunk túlsúlyosak, ezt nagyon nehéz lenne megmondani, mindenesetre óriási kihívás a minimumsúly alá kerülni. Ezen még dolgoznunk kell.”
A Williams épp az Ausztrál Nagydíjon érte el idei legjobb eredményét, amikor Alex Albonnal egy elképesztő, utolsó körig elhalasztott kerékcserének hála a tizedik helyet szerezte meg, ezáltal bezsebelt egy pontot. A szakember szerint az autó fogyókúrája egy dolog, a teljesítményén elsősorban most az javítana, ha sikerülne jobb egyensúlyt találniuk.
„Vannak bizonyos korlátaink. Az egyensúly kérdése rendszeresen visszatér. Ezt a pilóták is szóvá tették, és bahreini teszt óta folyamatosan javítgatunk rajta. Sikerült előre lépnünk, de érkezik néhány fejlesztés is, ami javítani fog rajta. A hasmagasságot, a beállításokat és a delfinezést tekintve szerintem egészen közel vagyunk az ideális tartományhoz. Ha hibázunk, akkor a padlólemez sérülését kockáztatjuk, szóval jelenleg ez a határunk. Mindenesetre egészen közel kerültünk ahhoz a tartományhoz, ahol használni akarjuk az autót. Ezen kívül csak némi extra terhelésre lenne szükség, hogy jobban bánjunk a gumikkal” – tett hozzá a szakember.