Elérkezett az idei szezon utolsó állomása, ahol végre eldől, a még versenyben lévő három pilóta közül ki viheti haza a bajnoki címet. Legutóbb, mikor háromesélyes volt a bajnokság, parádés volt a szezonzáró, és ez vélhetően idén sem lesz másképp.
Elérkezett az idei szezon utolsó állomása, ahol végre eldől, a még versenyben lévő három pilóta közül ki viheti haza a bajnoki címet. Legutóbb, mikor háromesélyes volt a bajnokság, parádés volt a szezonzáró, és ez vélhetően idén sem lesz másképp.
A Brazil Nagydíjnak helyet adó Interlagos hosszú, emelkedő egyenesével komoly feladat elé állítja az erőforrásokat, amiket a váltóval kombinálva úgy kell beállítaniuk a csapatoknak, hogy az autók a lehető legnagyobb végsebességre legyenek képesek. Japánhoz és Kínához hasonlóan viszont itt is figyelni kell arra, hogy a ritkább levegő miatt gyengébbek lesznek az egységek.
Bár az idei évben újraaszfaltozták a burkolatot, mellyel egyesek szerint gyorsabb, és egyenletesebb lett a pálya felszíne, a csapatoknak nem szabad figyelmen kívül hagyniuk, hogy az elmúlt esztendőkben rengeteg problémát okoztak – az állítólag mára teljesen eltűntetett – puklik.
Hogy a célegyenesben lehetővé váljon az előzés, az autók légellenállását a minimális szinten kell tartani, miközben arra is figyelni kell, hogy a kanyargós részen megfelelő legyen a leszorító erő az ideális tapadás eléréséhez, mellyel elkerülhető a gumik idő előtti szemcsésedése.
Azok a versenyzők, akik új motorral vágnak neki a hétvégi megmérettetésnek, végig magas fordulaton pörgethetik egységeiket, és nem kell azokkal spórolniuk a következő futamra. A három bajnoki esélyes közül egyedül Alonso nem évezheti ezt az előnyt, a spanyol pilóta ugyanis egy használt motorral vág neki a Brazil Nagydíjnak.
Interlagos azon kevés pályák egyike, ahol az óramutató járásával ellenkező irányban köröznek a versenyzők, így azok, akik nem készülnek fel megfelelően a futamra, komoly gondba kerülhetnek, különösen nyakfájdalmaik miatt.
Az elmúlt futamok alapján nyugodt szívvel állíthatjuk, hogy a McLaren és a Ferrari szinte teljesen azonos esélyekkel pályázhat a futamgyőzelemre, részletek fogják eldönteni, ki állhat fel a dobogó legmagasabb fokára, és ki viheti haza a bajnoki trófeát.
Mivel még háromesélyes a küzdelem, minden szem az élmezőnyre fog szegeződni, a többiekre senki nem fog figyelni.
Visszapillantó – Brazil Nagydíj (2006)
Schumachernek már csak matematikai esélye volt a bajnoki cím megszerzésére a Japán Nagydíjat követően, ám a német versenyző mindent megtett annak érdekében, hogy hétszeres világbajnokhoz méltóan búcsúzzon a királykategóriától. Michael hihetetlen szerencsétlen volt az egész hétvégén, ám ennek ellenére is bizonyította, pályafutása csúcsán hagyja el a száguldó cirkuszt.
A Ferrari és a Bridgestone minden eddiginél erősebb volt, melyet Massa remekül kihasznált, és hazai közönsége legnagyobb örömére senkitől sem zavartatva megszerezte a pole pozíciót, bár azt soha nem fogjuk megtudni, képes lett volna-e felvenni a harcot Schumacherrel, aki üzemanyagnyomás problémák miatt nem tudott részt venni az utolsó etapban, így csak a tizedik helyről rajtolhatott. Alonso közben a negyedik lett Raikkönen és Trulli mögött.
Massa magabiztosan autózott az élen, ám a figyelem középpontjában Schumacher volt, aki hihetetlen agresszivitással zárkózott fel az élmezőnyre, és egyre jobb pozíciókban volt. A német azonban defektet kapott, miközben Fisichellával csatázott, mely miatt visszacsúszott a mezőny végére. A Ferrari ismét bizonyította briliáns taktikai felkészültségét, és Schumacher jól megtankolva tért vissza a 20. helyre, ám a német pilóta hihetetlen teljesítményt nyújtva végül feltornázta magát a negyedik helyre. Alonso kis szerencsével Massa mögött megszerezte a második helyet, pedig valószínűleg kikapott volna Trullitól, ha az olasz Toyotája nem hibásodik meg a versenyen. Ám mivel Schumacher nem nyert, Fernando megvédte bajnoki címét, és a Forma-1 történetének legfiatalabb kétszeres világbajnokává avanzsált, miközben Schumacher visszavonulásával véget ért egy nagy fejezet a Forma-1-ben.
Brazil GP - végeredmény (2006): Poz Pilóta Csapat Idő 1. Massa Ferrari (B) 1h31:53.751 2. Alonso Renault (M) + 18.658 3. Button Honda (M) + 19.394 4. M.Schumacher Ferrari (B) + 24.094 5. Raikkonen McLaren-Mercedes (M) + 28.503 6. Fisichella Renault (M) + 30.287 7. Barrichello Honda (M) + 40.294 8. de la Rosa McLaren-Mercedes (M) + 52.068
Időjárás
A legutóbbi előrejelzések szerint eshet az eső pénteken, ám a vasárnapi verseny száraz körülmények között kerülhet megrendezésre. A szél enyhe és egyenletes lesz, de hűvös idő várható.
Stratégia
A két kiállás lesz a leggyakoribb a versenyen, ugyanis azok, akik túlzottan megtankolják autóikat, sebezhetőek lesznek a célegyenesben, és a gumikat is hamarabb elhasználják. Azonban, ha ezt el tudja kerülni valaki, az akár az egy kiállással is előrébb kerülhet a mezőnyben, de erre elég kevés az esélye.
Az agresszívabb versenyzők a három kiállással is megpróbálkozhatnak, és ha gyorsan át tudják hámozni magukat az előttük lévőkön, illetve nem hajt pályára a biztonsági autó, jól járhatnak ezzel a merész taktikával.
Következtetés
Az egyéni bajnoki címért folytatott küzdelem lesz a figyelem középpontjában, és minden bizonnyal a McLaren illetve a Ferrari versenyzői harcolhatnak majd a futamgyőzelemért, míg a BMW Sauber duója potyázhat, és ha a két élcsapatból kiesik valaki, felállhat a dobogóra
A Red Bull istállónak négy ponttal kellene többet szereznie a Williamsnél, hogy átvegye tőle a negyedik helyet az összetettben, míg a Hondának is szüksége lenne a pontszerző helyekre, hogy lenyomja a hetedik helyen álló Toro Rossót.
Az első hat helyet vélhetően a McLaren, a Ferrari, és a BMW versenyzői töltik majd fel, így a maradék két pontszerző helyen osztozhatnk a atöbbiek, ha csak ki nem esik valaki az élbolyból, vagy nem szakad le az ég. Érdemes lesz figyelni, hogy a Red Bull mit kezd majd a Williams istállóval.
Alonso lesz a bajnok, ha
– Alonso az első, Hamilton legfeljebb a harmadik
– Alonso a második, Hamilton legfeljebb a hatodik
– Alonso a harmadi, Hamilton legfeljebb a nyolcadik, és Raikkönen legfeljebb a második
– Alonso a negyedik, Hamilton nem szerez pontot, és Raikkönen legfeljebb a harmadik
Hamilton lesz a bajnok, ha
– Hamilton az első vagy második lesz
– Hamilton a harmadik vagy negyedik, Alonso legfeljebb a második
– Hamilton az ötödik, Alonso legfeljebb a harmadik
– Hamilton a hatodik vagy hetedik, Alonso legfeljebb a harmadik, és Raikkönen legfeljebb a második
– Hamilton a nyolcadik, Alonso legfeljebb a negyedik, ésRaikkönen legfeljebb a harmadik
– Hamilton nem szerez pontot, Alonso legfeljebb az ötödik, és Raikkönen legfeljebb a harmadik
–
Raikkönen lesz a bajnok, ha
– Raikkönen az első, Alonso legfeljebb a harmadik, Hamilton legfeljebb a hatodik
– Raikkönen a második, Alonso legfeljebb a negyedik, Hamilton legfeljebb a nyolcadik