Kattints és kövesd velünk az Orosz Nagydíj eseményeit!

  Friss hírek

Fókuszban a Brit Nagydíj

A hét elején kirobbant kémbotrány után a Forma-1-es mezőny ismét visszatér a pályára, ezúttal a motorsport bölcsőjének is nevezett Silverstone-ba, ahol a királykategória új üdvöskéje, Lewis Hamiltont mindent megtesz majd, hogy hazai közönségét megajándékozza egy győzelemmel.

A hét elején kirobbant kémbotrány után a Forma-1-es mezőny ismét visszatér a pályára, ezúttal a motorsport bölcsőjének is nevezett Silverstone-ba, ahol a királykategória új üdvöskéje, Lewis Hamiltont mindent megtesz majd, hogy hazai közönségét megajándékozza egy győzelemmel.

Azt követően, hogy a Ferrari visszatért az élre Franciaországban, a mezőny a hétvégén hazalátogat Silverstone-ba, ugyanis a legtöbb csapat Angliában működtetni főhadiszállását. A szeles, esős brit pálya sok izgalmat tartogat a nézők számára, nem is beszélve arról, hogy a hazaiak nagy kedvence, Lewis Hamilton vezeti a bajnokságot. Noha a két hete megrendezett silverstone-i teszteken remekelt a Ferrari, az olaszoknak nem lesz egyszerű dolga, ugyanis biztosak lehetünk benne, hogy a McLaren hazai pályán mindent megtesz majd a siker elérésének érdekében.

Silverstone technikás pálya, így fontos az autók jó beállítása. A pálya első fele igen gyors kanyarokat tartalmaz, amelyek megfelelő teljesítéséhez kiváló leszorító erő és egyensúly szükséges, míg a hosszú egyenesekben az aerodinamikai hatékonyság mellett az erős motor is elengedhetetlen. A ring utolsó szekciójában lévő szűk kanyarkombinációk pedig megfelelő tapadást, és jó mechanikai egyensúlyt igényelnek. Éppen ezért a csapatoknak az okozza majd a legnagyobb fejtörést a hétvége első felében, hogy megtalálják a szekciók közötti megfelelő kompromisszumot.

Az előzés szinte lehetetlen a brit pályán, hacsak nem esik az eső, amire igen nagy az esély az egész hétvégén. Mindezek ellenére az időmérő edzés kulcsfontosságú lehet, így a csapatok a szombati kvalifikáción mindent megtesznek majd annak érdekében, hogy minél előrébb végezzenek. A stratégia kialakításánál viszont arra is ügyelni kell, hogy egy esetleges biztonsági autós periódus, vagy hatalmas eső esetén, könnyen alakítható legyen.

A csapatok életét ezen kívül még a hatalmas széllökések is nehezíteni fogják, ami miatt szinte lehetetlen lesz megfelelően beállítani az autók egyensúlyát. Az a csapat, akinek sikerül megtalálnia a helyes beállításokat, akár még meglepetést is okozhat az időmérő edzésen.


Visszapillantó – Brit Nagydíj 2006

A Ferrari reményei a visszavágásra már pénteken elszálltak, mikor Alonso bebizonyította, verhetetlen lesz a hétvégén a Renault. A spanyol pilóta riválisainál jóval nehezebb autóval szerezte meg a pole pozíciót, majd senkitől sem zavartatva, tizennégy másodperces előnnyel megnyerte a Brit Nagydíjat. Schumacher a második helyen végzett, miután hatalmas csatában megelőzte Raikkönent. Mögöttük Fisichella és Massa végzett.

A hazai közönség bánatára Jenson Button nem hogy megközelíteni nem tudta a dobogót, egyenesen borzalmas teljesítményt nyújtott a Hondával. Dobogós esélyei már az időmérőn elúsztak, mikor a szövetség rossz időben hívta ki mérlegelésre, így nem tudott újabb mért kört megtenni, és már az első körben kiesett. A tizenkilencedikről végül feljött a tizenkettedik helyre, ám ez vajmi kevés vigasz volt a hazai közönségnek.

Maga a verseny igen unalmas volt, így a figyelem inkább a pályán kívül zajló eseményekre terelődött. Ekkor ültek ugyanis össze a versenyzők, hogy megvitassák a Schumacher-ügyet (a monacói parkolást), melynek igazából nem lett folytatása.

Brit GP- Végeredmény (2006):

Poz Pilóta        Csapat                      Idő
1.  Alonso        Renault              (M)  1h25:251.927
2.  M.Schumacher  Ferrari              (B)  +     13.951
3.  Raikkonen     McLaren-Mercedes     (M)  +     18.672
4.  Fisichella    Renault              (M)  +     19.976
5.  Massa         Ferrari              (B)  +     31.559
6.  Montoya       McLaren-Mercedes     (M)  +   1:04.769
7.  Heidfeld      BMW-Sauber           (M)  +   1:11.595
8.  Villeneuve    BMW-Sauber           (M)  +   1:18.299

Időjárás

A meteorológusok előrejelzései szerint kisebb nagyobb megszakításokkal egész hétvégére esőzés várható. Pénteken nagyobb széllökések és kisebb záporok jellemzik majd Silverstone időjárását, így a csapatoknak nem lesz könnyű dolguk megfelelően beállítani az autókat. A levegő hőmérséklete 21 fok körülire várható. Szombaton és vasárnap is hasonló lesz az idő, ám az időjárás gyors váltakozása miatt merész húzás lenne megmondani, lesz-e eső az időmérőn, és a versenyen.


Stratégia

A tavalyi évben szinte a teljes mezőny két kiállással operált, és nagy valószínűséggel ez idén sem lesz másképp. Akik három kiállással számolnak, azoknak nagyon agresszíven kell támadniuk, mert az előzés nem egyszerű a ringen. A múlt azonban azt bizonyítja, hogy a hosszabb etapok kifizetődőbbek a végelszámolásban. Mivel az észak-amerikai versenyek után a mezőny nagyja részt vett a silverstone-i teszteken, vélhetően senkit nem fog meglepni a Bridgestone gumik teljesítménye, és kopása.

Következtetés

Azt követően, hogy a Ferrari visszatért az élre, és kettős győzelmet ünnepelt Franciaországban, nagyon úgy tűnik, hogy a McLarennek nem lesz egyszerű dolga hazai pályán. A Ferrari sikeres tesztprogramot hajtott végre két hete Silverstone-ban, így versenyzői magabiztosan várják a hétvégi viadalt, ám nem szabad elfelejteni, hogy a wokingiak mindent megtesznek majd, hogy elkápráztassák hazai közönségüket. A pontszerző helyekre esélyes lehet még a BMW, illetve a Renault, míg a Toyotára, valamint a Hondára is érdemes lesz majd figyelni. A brit versenyzők nyilvánvalóan erejükön felül teljesítenek majd, hogy megörvendeztessék rajongóikat.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!