Az észak-amerikai versenyek után a Forma-1 ismét visszatér Európába, ahol tovább folytatódhat az ádáz küzdelem Fernando Alonso és csapattársa, Lewis Hamilton között az élen. A hétvégi Francia Nagydíjnak Magny-Cours ad otthon, minden bizonnyal utoljára.
Az észak-amerikai versenyek után a Forma-1 ismét visszatér Európába, ahol tovább folytatódhat az ádáz küzdelem Fernando Alonso és csapattársa, Lewis Hamilton között az élen. A hétvégi Francia Nagydíjnak Magny-Cours ad otthon, minden bizonnyal utoljára.
Azt követően, hogy az elmúlt három versenyen a McLarennek nem volt ellenfele, a hétvégén is Alonso-Hamilton párharcra számíthatunk, ám az sem kizárt, hogy a Ferrari a múlt heti teszteken talált valamit, és újra szárnyra kap. Rengeteg a kérdés a Francia Nagydíj előtt, melyekre csak a hétvégén kapunk választ.
A magny-cours-i ring – melynek kanyarjai más pályákról kapták a nevüket – sima ám annál inkább koptatóbb aszfaltjáról híres. Meleg lesz a hétvégén, ám számítani lehet kisebb-nagyobb felhőszakadásra, amely felboríthatja az erőviszonyokat. A gumik viselkedésének pontos megismerése komoly súllyal esik a latba, hiszen ha valaki megfelelően tudja kontrolálni a gumikopást, és a szemcsésedést, az hatalmas előnybe kerülhet. Azok a csapatok, amelyek többet küszködnek a gumik üzemi hőfokra melegítésével, kevéssbé fognak szenvedni Franciaországban.
Több szemszögből nézve, a francia pálya egy igazi európai ring: technikás, közepesen nagy leszorító erőt igényel, kulcsszerepet kap rajta az aerodinamika, az autó megfelelő egyensúlya, valamint az egyenletes motor. Mivel szinte lehetetlen az előzés Magny-Cours-ban, fontos lesz az időmérő edzés, és a versenystratégiát sem szabad alábecsülni.
Visszatekintő – Francia Nagydíj (2006)
A Renault és a Michelin mindent megtett annak érdekében, hogy hazai pályán visszavágjon a Ferrarinak, ám tervük kútba esett, ugyanis Schumacher magabiztosan nyert Magny-Cours-ban, ezzel tovább csökkentve hátrányát Alonsóval szemben a világbajnoki pontversenyben.
Azt követően, hogy a Renault rájött, Schumachert nem lehet befogni, a vezetőség arra koncentrált, hogy Massa elé kerüljön Alonso. Remek taktikai húzással a spanyol versenyző eredetileg tervezett három kiállásos stratégiáját kettőre változtatták, mely lehetővé tette számára, hogy Massa harmadik kiállása után átvegye a braziltól a második helyet. Alonso a futam végén mutatott sebessége azt bizonyította, hogy a Michelin nincs rossz formában, azonban a Toyota teljesítménye láttán egyértelmű volt, hogy továbbra is a Bridgestone-nál van az előny.
Bár a hétvége elején mindenki Montoya távozásáról beszélt, idővel a figyelem a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) és a nagyvállalatok közti párbeszédre irányult, akik minden eddiginél nyíltabban beszéltek a jövőbeli motorszabályok megváltoztatásáról.
Érdemes említést tenni arról is, hogy a McLaren spanyol tesztpilótája, Pedro de la Rosa lépett Montoya megüresedő helyére, aki első versenyén azonnal a két pontot érő hetedik helyen futott célba.
A BMW Sauber versenyistálló eközben egy új szárnyelemmel szerelte fel versenygépeit, méghozzá az ikertoronyként elnevezett orrkúpon található függőleges légterelőkkel, melyek használatát a verseny után biztonsági okokból végleg betiltott a szövetség.
Időjárás
Bár nagyon nehéz megjósolni, milyen idő lesz a hétvégén, a meteorológusok előrejelzései szerint jó esély van az esőre. Azonban azt, hogy ez mennyire lesz intenzív, illetve mikor éri el a ringet, teljességgel lehetetlen megmondani. Egy biztos, változó időjárásra kell felkészülni a hétvégi versenyen.
Stratégia
Ha valahol, akkor itt a leggyorsabbak a kiállások, a rövid boxutca miatt, így szinte bármelyik stratégia bejöhet. Mihelyt a csapatok a pénteki edzéseket követően kiértékelik az abroncsok teljesítményét, gőzerővel megkezdik a munkát, hogy kitalálják, melyik stratégia a legeredményesebb. Az egytől négy kiállásos stratégiáig minden szóba jöhet, jóllehet a kettő, illetve a három kiállás az optimális, figyelembe véve a gumikopás mértékét. A három kiállás talán a leggyorsabb, ám a két kiállásos taktika alkalmazásával kisebb a csapatok kockázata. A négy kiállás csak akkor lehet eredményes, ha a versenyzők minél előbb ki tudnak törni a forgalomból, és meg tudják előzni nehezebb ellenfeleiket.
Következtetés
Bár az elmúlt években a McLaren nem teljesítettek valami fényesen Magny-Cours-ban, az elmúlt futamokon aratott sikereit követően abszolút esélyesként várhatja a hétvégi Francia Nagydíjat. Hamilton mesterhármasra készül, ám ehhez Alonsónak is lesz még egy-két szava. A Ferrari komoly fejlődést ért el a múlt heti teszteken, ám az, hogy ez mennyire lesz elég, csak a verseny napján dől el. Az olaszoknak rajta kell tartaniuk a szemüket a BMW Sauberen.
A többiek csak a szerencsében bízhatnak, ha fel szeretnének állni a dobogóra. Az eső, illetve a jól időzített biztonsági autós periódusok megkavarhatják a mezőnyt, és akár meglepetés eredmény is születhet. A Renault hazai pályán van, így mindenképpen pontokat kell szereznie, többek között a BMW-től. A Red Bull, a Toyota, és a Williams is mutathat valamit, és harcban lehet a maradék pontokért.