Friss hírek

Fókuszban a Kínai Nagydíj

Lewis Hamilton már a hétvégi Kínai Nagydíjon történelmet írhat, azonban csapattársa, Fernando Alonso és a Ferrari finn versenyzője, Kimi Raikkönen mindent elkövet majd annak érdekében, hogy életben tartsa bajnoki esélyeit a szezonzáróra.

Lewis Hamilton már a hétvégi Kínai Nagydíjon történelmet írhat, azonban csapattársa, Fernando Alonso és a Ferrari finn versenyzője, Kimi Raikkönen mindent elkövet majd annak érdekében, hogy életben tartsa bajnoki esélyeit a szezonzáróra.

Sanghaj egy technikás, komoly kihívásokat tartogató versenypálya, mely hosszú egyeneseiről, és az azokat összekötő gyors kanyarjairól híres. Mint a többi Hermann Tilke által tervezett versenypálya, a Kínai Nagydíjnak helyet adó ring is megterhelő a versenyzőknek és az autóknak egyaránt, de számos előzési pontot tartalmaz.

Már az első kanyar is komoly kihívást tartogat, ahol maximális sebességről kell lefékezniük a pilótáknak versenygépeiket, hogy gond nélkül bevehessék a jobbos ívet. Az ezt követő balos komoly terhelést jelent az első gumik számára, ezért elengedhetetlen az autó megfelelő beállítása.

Az sem jelent megoldást a gumiproblémákra, hogy meredekebbre állítják a csapatok a szárnyakat, ugyanis a közel egy kilométer hosszúságú hátsó egyenesben, illetve a nem sokkal rövidebb célegyenesben elengedhetetlen a nagy végsebesség, így a lassú, és gyors szekciók közötti helyes egyensúly megtalálása komoly feladat elé állítja a mérnököket.

Mivel ismét jó esély van az esőre, ezt is szem előtt kell tartaniuk a csapatoknak. A nagyobb leszorítóerővel ellátott versenygépek ugyan jobban teljesítenek a lassú szekcióban, különösen az esőben, ám emiatt gondban lehetnek az egyenesekben.

A tavalyi futam megmutatta, hogy nagyon lassan száraz fel az ideális ív, így ha vizes pályán rajtol el a mezőny, hosszú időbe telik, míg feltehetik a versenyzők a száraz aszfaltra alkalmatos abroncsokat. Bár az előzés nem lehetetlen, mégsem olyan egyszerű, így egy jó rajthelyezés kifizetődő a versenyen.

Kép a cikkhez: Fókuszban a Kínai Nagydíj

Visszapillantó – Kínai Nagydíj (2006)

A Renault számára tökéletesen kezdődött a Kínai Nagydíj, hiszen az esőben a Michelinnel komoly előnyben volt a Ferrarival szemben. Ahogy azt kell, Alonso megszerezte a pole pozíciót, mögötte csapattársa, Fisichella sorakozott fel, mintegy védőbástyaként. Az időmérő edzésen mindössze csak egyetlen Bridgestone-os versenyző tudott bekerülni az első tízbe, nem meglepő módon Michael Schumacher, aki azonban csak a hatodik helyen kaparintotta meg.

A verseny nyirkos pályán vette kezdetét, ám a körülmények egyértelműen a Bridgestone-nak kedveztek. Bár Alonso az első etapban simán vezetett, ahogy kezdett száradni a pálya, egyre gyengébben mentek a Michelinnel futók, így Schumacher egyre közelebb került az élbolyhoz. Alonso eközben hatalmas hibát követett el a boxban, csak az első kerekeit cseréltette le, ami végzetesnek bizonyult. Az R26-os elvesztette egyensúlyát, és egyre jobban koptak az abroncsok. Pár körön belül Fisichella és Schumacher megérkezett Alonso mögé, és nem kellett eltelnie sok időnek, mindketten átléptek a spanyol világbajnokon.

A Ferrari tökéletesen időzítette a száraz gumik feltételét, így mikor Fisichella visszatért a pályára utolsó kiállását követően, Schumacher egy igen merész manőverrel megelőzte az első kanyarban. Alonso számára az utolsó kiállás is rémálom volt, rengeteg időt vesztegelt a szerelők “bénázása” miatt. Schumacher győzelmével az idei évben először átvette a vezetést a pontversenyben. Bár a két rivális neve mellett azonos pontszám szerepelt, Schumacher több győzelmével érdemelte ki az első helyet.

Kínai GP - végeredmény (2006):

Poz Pilóta        Csapat                      Idő
1.  M.Schumacher  Ferrari              (B)  1h37:32.747
2.  Alonso        Renault              (M)  +     3.121
3.  Fisichella    Renault              (M)  +    44.197
4.  Button        Honda                (M)  +  1:12.056
5.  de la Rosa    McLaren-Mercedes     (M)  +  1:17.177
6.  Barrichello   Honda                (M)  +  1:19.131
7.  Heidfeld      BMW-Sauber           (M)  +  1:31.979
8.  Webber        Williams-Cosworth    (B)  +  1:43.588

Időjárás

A meteorológusok előrejelzései szerint felhős, mérsékelten szeles időjárás várható a hétvégén Sanghajban. A levegő hőmérséklete 20 és 28 fok között mozog majd, ám szombaton és vasárnap jó esély van a viharokra. A szél felkerekedhet, így a versenyt teljesen megbolygathatja. Éppen ezért a csapatoknak úgy kell felkészíteniük versenyautóikat, hogy azok mind száraz, mind esős körülmények között jól teljesítsenek az időmérőn és a versenyen.

Kép a cikkhez: Fókuszban a Kínai Nagydíj

Stratégia

Száraz körülmények között egy átlagos két kiállásos versenyre számíthatunk. Esőben viszont az egy kiállásos stratégia lehet a legrugalmasabb, így akik ezzel számolnak az időmérő edzésen, azok komoly előnybe kerülhetnek a versenyen.

Következtetés

A világ szeme Hamiltonon van, aki már a hétvégén történelmet írhat, ehhez mindössze csak annyit kell tennie, hogy csapattársa, Fernando Alonso, és a Ferrari finn pilótája, Kimi Raikkönen előtt végezzen. Kínában talán egy kis előnyben lehet majd a Ferrari, ám a McLaren is versenyképes lesz. A BMW Sauber továbbra is a harmadik legerősebb csapat, míg a maradék pontszerző helyeken a Williams és Renault versenyzői osztozhatnak. Ha esni fog, akkor pedig bármi megtörténhet.

Mikor koronázzák királlyá Hamiltont Sanghajban?

Hamilton   Alonso         	Raikkonen
1.     	   Bárhol végez 	Bárhol végez
2.         3. vagy hátrébb   	Bárhol végez
3.         4. vagy hátrébb   	Bárhol végez
4.         3. vagy hátrébb      Bárhol végez
5.         4. vagy hátrébb      Bárhol végez
6.         5. vagy hátrébb      2. vagy hátrébb   
7.         6. vagy hátrébb      2. vagy hátrébb   
8.         7. vagy hátrébb      3. vagy hátrébb   
..         8. vagy hátrébb     	3. vagy hátrébb   

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

Ezeket is ajánljuk!

További hírek