Friss hírek

Fókuszban az Olasz Nagydíj

A Törökországban aratott kettős győzelme után a Ferrari mindent megtesz majd annak érdekében, hogy hazai pályán felülmúlja a McLarent, és közelebb kerüljön ellenfeléhez a bajnoki pontversenyben. Hogy ez sikerül-e, a hétvégén kiderül…

A Törökországban aratott kettős győzelme után a Ferrari mindent megtesz majd annak érdekében, hogy hazai pályán felülmúlja a McLarent, és közelebb kerüljön ellenfeléhez a bajnoki pontversenyben. Hogy ez sikerül-e, a hétvégén kiderül…

A Forma-1 száguldó cirkusza a tifosik hazája, az Olasz Nagydíjnak helyet adó Autodromo Nazionale Monza felé veszi az irányt. A vörösbe öltözött vérbeli szurkolók bíznak benne, hogy a Ferrari tovább tud faragni hátrányából, és közelebb kerülhet a nagy rivális McLarenhez. Öt futammal a szezon vége előtt négy versenyző van harcban a bajnoki címért, így a hétvégén parádés küzdelem várható.

Az Olasz Nagydíj az utolsó még a Forma-1-ben maradt igazi alacsony leszorító erőt megkövetelő versenypálya. Monza hosszú egyeneseiről, gyors kanyarjairól híres, ahol a légellenállás minimalizálására törekednek a csapatok. A magas, nagy kiterjedésű rázókövek agresszív vezetési stílust követelnek meg, ám óvatosan kell megtámadni az íveket, mert azok könnyedén eltörhetik az autók felfüggesztéseit. Több hely is kínálkozik az előzésre, különösen az egyenesek végén, ám nem egyszerű előzési pozícióba kerülni, ugyanis a tapadás hiánya komoly problémát okozhat a fékzónákban.

Az aerodinamika mellett a motorerő is komoly szerepet kap, különösen az egységek csúcsteljesítménye, ugyanis javarészt padlógázzal mennek a versenyzők. A nagy sebességű egyeneseket követő kanyarok viszont eszik a fékeket, így a mérnököknek erre is oda kell figyelniük, ha nem szeretnék versenyzőiket a pálya szélén látni a futam vége előtt.

Mivel a csapatok egy intenzív tesztprogramot hajtottak végre az elmúlt héten Monzában, rövid idő alatt be tudják majd lőni autójukat az Olasz Nagydíjra. Éppen ezért a csapattársak között valószínűleg a szokásosnál is kiesebbek lesznek a különbségek. Bár a verseny sokszor már az időmérőn eldől, egy jó stratégiával komoly előnyre lehet szert tenni az olasz ringen.


Visszapillantó – Olasz Nagydíj (2006)

Hatalmas várakozás előzte meg az Olasz Nagydíjat, ahol Michael Schumacher győzelmét követően a futam utáni hivatalos sajtótájékoztatón bejelentette, az év végén befejezi versenyzői pályafutását, ám addig is mindent megtesz annak érdekében, hogy nyolcszoros világbajnokként búcsúzhasson a királykategóriától.

Schumacher nem is álmodhatott volna jobb versenyről, hiszen tíz pontot lopott Alonsótól, akit az egész hétvége folyamán balszerencse sújtott. Minden az időmérő edzésen kezdődött, mikor a spanyol versenyző az utolsó etapban defektet kapott, és a szétszakadt gumifoszlányok leszakítottak néhány fontos aerodinamikai elemet az autójáról, mely miatt nem tudta kihozni az R26-osból a maximumot. Mindezek ellenére megszerezte a harmadik helyet, ám a sportfelügyelők úgy ítélték meg, hogy feltartotta Massát gyorskörén, így elvették három legjobb idejét, mely egyben azt is jelentette, hogy a tizedik helyről vághat neki az Olasz Nagydíjnak.

Eközben Raikkönen – Schumacher leendő helyettese – megszerezte a pole pozíciót, és egészen az első kiállásáig vezette a versenyt. Azt követően viszont Schumacher az élre állt, és senkitől sem zavartatva bezsebelte a győzelmet, mellyel két pontra megközelítette Alonsót a bajnokságban, aki nem sokkal a futam vége előtt a Renault motor meghibásodása miatt feladni kényszerült a küzdelmet. A Ferrari bár átvette a vezetést a konstruktőrök versenyében, egyedül azért szomorkodhatott, mert Massa csak a kilencedik pozícióban végzett, miután kockásra fékezte egyik abroncsát, miközben megpróbálta elkerülni az Alonso lassuló autójával való ütközést.

A versenyt követő sajtótájékoztatón Schumacher egyik oldalán utódja Raikkönen, a másikon pedig az újonc Robert Kubica ült, aki élete harmadik versenyén máris felállhatott a dobogóra a BMW Sauber istálló színeiben, mellyel bebiztosította helyét a csapatban a 2007-es idényre.

Monzában az orosz születésű, ám Kanadában élő milliárdos vállalkozó Alex Shnaider hosszas tárgyalássorozat után eladta a Midland MF1 Racing versenyistállót az egyedi sportautók gyártására szakosodott holland cégóriásnak, a Spyker-nek, mely nem sokkal később bejelentette, leszerződtette a Toyota egykori kiválóságát, Mike Gascoyne-t a technikai igazgatói posztra.

Említést érdemel az is, hogy miután Christian Klien nem fogadta el a Red Bull ajánlatát, miszerint a 2007-es idényt az amerikai Champ Car szériában kezdhetné meg, az energiaital-gyárosok menesztették, és helyére tesztpilótájukat, Robert Doornbost ültették az utolsó három tengerentúli versenyre.

Olasz GP - végeredmény (2006):

Poz Pilóta        Csapat                      Idő
1.  M.Schumacher  Ferrari              (B)  1h14:51.975
2.  Raikkonen     McLaren-Mercedes     (M)  +     8.046
3.  Kubica        BMW-Sauber           (M)  +    26.414
4.  Fisichella    Renault              (M)  +    32.045
5.  Button        Honda                (M)  +    32.685
6.  Barrichello   Honda                (M)  +    42.409
7.  Trulli        Toyota               (B)  +    44.662
8.  Heidfeld      BMW-Sauber           (M)  +    45.309

Időjárás

A meteorológusok előrejelzései szerint az egész hétvégén napos meleg idő várható. A hőmérséklet mindhárom nap 25 és 30 fok között mozog majd, így a csapatoknak meg kell oldaniuk az autók megfelelő hűtését. Mivel nem lesz szél, és esőre is igen csekély az esély, a csapatok ideális körülmények között készíthetik fel autóikat a vasárnapi megmérettetésre.


Stratégia

Az első tíz helyezett nagy valószínűséggel a két kiállásos stratégiát alkalmazza majd, hogy a relatíve könnyebb autókkal jobb pozíciókban tudjanak végezni a szombati időmérő edzésen. A mezőny második fele az egy kiállásos stratégiával operálhat, mert az is eredményes lehet Monzában.

Következtetés

A Ferrari komoly nyomás alatt lesz a hétvégén, hiszen hazai közönsége előtt nem szabad elbuknia. Mivel már nincs Schumacher, a rajongók Felipe Massától és Kimi Raikkönentől várják a sikert, különösen azután, hogy az olaszok kettős győzelmet arattak az elmúlt versenyen Törökországban. A Ferrari duójának azonban nem lesz egyszerű dolga, hiszen a McLaren fantasztikusan teljesített a múlt heti teszteken Monzában, és mivel vezeti mindkét bajnokságot, jóval kevesebbet kell kockáztatnia, mint ellenfelének.

A Ferrari és a McLaren mögött egyértelműen a BMW Sauber a nagy favorit. A német-svájci alakulat a tavalyi évben is remekül szerepelt Monzában, így ha minden jól alakul, akár még egy dobogós helyet is elcsíphet. A maradék pontszerző helyekért a Renault, a Toyota, és a Williams versenyzői szállhatnak majd harcba. A Red Bull és a Honda is mutathat valamit a verseny napján, azonban egészen addig nem lesz esélye a pontszerzésre, míg ki nem esik előle valaki a vasárnapi megmérettetésen.

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

További cikkek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!