Folytatja furcsa kísérletét a Haas Forma-1-es csapata

Romain Grosjean Haas
Fotó: Haas
A Haas Forma-1-es csapata több aerodinamikai újítást is pályára visz a hétvégi Német Nagydíjon, azokat azonban kizárólag Kevin Magnussen autójára szerelik fel. A csapat Romain Grosjean esetében tovább folytatja furcsa kísérletét, a francia ugyanis az ausztráliai specifikációt használja majd.

A legutóbbi, silverstone-i versenyhétvégén Grosjean egy olyan aerodinamikai csomaggal gurult pályára, melyet a csapat a szezon első szakaszára készített fel – magyarán, a rutinos versenyző olyan specifikációjú autóval állt rajthoz, mint az évadnyitó Ausztrál Nagydíjon.

A Haas viszont a vasárnapi versenyen nem tudott megfelelő elemzéseket végezni, versenyzőik ugyanis már az első körben összeütköztek, és végül ki is estek.

Az amerikai istálló Magnussen autóját Hockenheimben új elemekkel vértezi fel, ezeket úgy tervezték, hogy „javítsanak a leszorítóerőn és az autó vezethetőségén’. Grosjean pedig ismét az ausztráliai specifikációt használja.

Günther Steiner, a Haas csapatfőnöke az újításokkal kapcsolatban meglehetősen szűkszavú volt.

„Változtattunk pár elemen az autón. Nincs egy kifejezett terület, melyre fókuszálunk. Egyszerűen igyekszünk jobbá, vezethetőbbé tenni az autót több leszorítóerővel, ami mindig sokat segít abban, hogy gyorsabbak legyünk.”

„Szeretnénk elérni, hogy az abroncsok jobban működjenek az autónkon. Jelenleg ebben tudunk a legtöbbet fejlődni.”

Romain Grosjean, az istálló versenyzője elárulta, Silverstone-ban „remek teszt volt” az, hogy az ausztráliai csomaggal küldték pályára.

„Amikor Barcelonában bevetettük az új fejlesztéseket, én már péntek este azt akartam, hogy váltsunk vissza a korábbi specifikációra. Egyszerűen nem éreztem az autó hátulját, főleg a közepesen gyors, illetve tempós kanyarokban” – mondta Grosjean.

„Azóta nem voltak jó érzéseim az ilyen kanyarokban. És miután visszatértünk a melbourne-i specifikációhoz, az autó sokkal jobb lett ebben a tekintetben. Ez pedig azt mutatja, hogy valami nem úgy működött, ahogy vártuk. Az aerodinamikusok pedig már dolgoznak rajta, de tudjuk, hogy ez volt az egyik gyengeségünk.”

„Persze ennek a csomagnak is vannak korlátai. Kisebb a leszorítóerő, a stabilitás viszont jobb.”

Maradj még, olvasd el ezeket is!

Kapcsolódó cikkek

Friss hírek

 

 

 

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!