Folytatódik a vita a Mercedes fegyveréről - F1VILÁG.HU

Folytatódik a vita a Mercedes fegyveréről

HIRDETÉS

Végleges döntést vár a Nemzetközi Automobil Szövetségtől a hétvégi Maláj Nagydíjon a Mercedes trükkös megoldásával kapcsolatban a Lotus és a Red Bull Forma-1-es csapata.


Végleges döntést vár a Nemzetközi Automobil Szövetségtől a hétvégi Maláj Nagydíjon a Mercedes trükkös megoldásával kapcsolatban a Lotus és a Red Bull Forma-1-es csapata.

Mindkét alakulat képviselői találkoztak az FIA technikai delegátusának vezetőjével, Charlie Whitinggal múlt hétvégén, Melbourne-ben, állításuk szerint ugyanis a Mercedes rendszere nem felel meg a technikai szabályoknak.

Mint ismert, a brackley-i gárda két, a hátsó szárny véglapjain található lyuk segítségével vezeti vissza az áramló levegőt – a feltételezések szerint a versenyautó elejére –, amikor a DRS-rendszert aktiválják a versenyzők, ez pedig nagyobb végsebesség elérését teszi lehetővé az egyenesekben.

A Lotus és a Mercedes is azt fontolgatta Ausztráliában, hogy hivatalos tiltakozást nyújt be a Mercedes ellen, ám inkább úgy döntött, zárt ajtók mögött tisztázza az ügyet az érintett csapattal, illetve az FIA-val.

„Továbbra is tárgyalunk Charlie-val” – mondta Eric Boullier, a Lotus első embere az Autosportnak. „Ausztráliában természetesen semmit sem csináltunk, egyszerűen csak szeretnénk tiszta vizet önteni a pohárba.”

„Helytelen lett volna ezzel elrontani a verseny végeredményét, szóval úgy tervezzük, hogy várunk jövő hétig. Meglátjuk, mi történik.”

A Red Bull csapatfőnöke, Christian Horner hozzátette: „Azt gondolom, a Mercedes hátsó szárnya egy teljesen más szabályértelmezés. Volt egy kis megbeszélésünk Charlie-val, és úgy döntöttünk, nem tiltakozunk ezen a hétvégén.”

Mint ismert, a két alakulat a Technikai Szabályzat bizonyos cikkelyeivel érvel, melyek megtiltják minden olyan rendszer használatát – a DRS-t leszámítva –, melyek a versenyző közvetlen beavatkozásával megváltoztatják az autó aerodinamikai jellemzőit.

„Szerintem ez olyasvalami, amit tisztáznunk kell, hiszen akár azzal is érvelhetünk, hogy azt a kapcsolót a versenyző nyomja meg. Tehát megnyomja a gombot, a lyuk pedig nem lesz takarásban, tehát végső soron a versenyző aktiválja, ez pedig nem felel meg az előírásoknak. Úgy gondolom, a következő öt napban vitázunk erről eleget.”

Hirdetés

Horner hozzátette, ha az FIA kitart álláspontja mellett, és szabályosnak minősíti a Mercedes rendszerét, azzal egy rendkívül költséges fejlesztési folyamatba hajszolja a rivális csapatokat, akik mindent megtesznek majd azért, hogy lemásolják a megoldást.

„Egy nagyon okos rendszerről beszélünk, és le a kalappal előttük, hogy megcsinálták, de ami a legfontosabb kérdés számunkra: rendben van ez így?”

„Ami frusztráló, hogy az összes ilyesfajta rendszert vélhetően betiltják a következő évben, de addig mindent megteszünk azért, hogy kövessük az irányvonalat. Ez elkerülhetetlenül jelentős költségekkel jár. Az élcsapatoknak talán ez nem okozna olyan nagy problémát, de a kiscsapatok számára megfizethetetlenül drága volna.”

Görgess tovább, a reklám után folytatjuk!

A legfrissebbek

Kövess minket a Facebookon is!

Kövess minket a Facebookon is!