Ahogyan arról az F1Világ.hu is többször beszámolt, a Red Bull erősen lobbizott amellett, hogy a 2021-es szezon után fagyasszák be a V6-os erőforrások fejlesztéseit.
Az energiaital-gyárosok azért ragaszkodtak ehhez, mert jelenlegi motorpartnerük, a Honda a következő szezon végén távozik a Forma-1-ből, ezzel a megoldással azonban továbbra is használni tudnák a japán gyártó motorjait.
A Mercedes már kezdettől fogva támogatta a Red Bull törekvéseit, a Renault és a Ferrari azonban mostanáig ellenált. Mattia Binotto, a Ferrari csapatfőnöke viszont pénteken elárulta, változott az álláspontjuk, és támogatják a motorfejlesztések befagyasztását.
„Azt gondolom, amit mondtunk, hogy vannak olyan szabályok, melyeknek köszönhetően a Red Bull megoldást talál, szóval más gyártó szállíthatna nekik erőforrást, ez nem kétséges” – mondta Binotto, amikor arról kérdezték, változott-e a Ferrari álláspontja.
„És persze értjük azon szándékukat, hogy szeretnék a Honda motorjait használni a jövőben is. Voltak meetingjeink az elmúlt napokban az F1-gyel és az FIA-val. Azt gondolom, mi, Ferrariként értjük a helyzetet.”
„Támogatóak vagyunk abban a kérdésben, hogy egy évvel korábban befagyasszuk a fejlesztéseket, mert ez azt jelentheti, hogy megpróbálhatjuk 2025-ben bevezetni az új motorszabályokat.”
„A helyzet ismeretében pedig nem ez az első alkalom, hogy a Ferrari felelősségteljesen jár el.”
„Szóval támogatni fogjuk a befagyasztást, hogy egy évvel korábban jöhessenek az új motorok.”
Binotto viszont azt mondja, tovább folytatják az egyeztetéseket, hogy úgy fagyaszthassák be a motorfejlesztéseket, hogy ne legyenek nagy különbségek az erőforrások között.
A szakember szerint ez azért is nagyon fontos, mert 3 évre fagyasztanák be a motorfejlesztéseket.
A Ferrari csapatfőnöke hozzátette, a 2025-ben érkező új szabályok pedig egy „meglehetősen eltérő erőforrást eredményezhetnek”, erről azonban 2021 közepéig dönteni kell.
„Ahhoz, hogy egy teljesen új erőforrásunk legyen 2025-ben, a jövő év közepére tisztáznunk kell a szabályokat. Azt gondolom, egy jelentősen eltérő erőforrás lesz a mostanihoz képest, mert vannak nagyon fontos célok – legalábbis a Ferrari részéről, például a költségekre vonatkozóan.”
„Sokkal fenntarthatóbbnak kell lenniük a költségek szempontjából. Szerintem az erőforrásnak 50 százalékkal kevesebbe kell kerülnie, mint ma.”
„És a környezeti fenntarthatóság szempontjából is vannak ambiciózus céljaink. Nagyon proaktívnak és együttműködőnek kell lennünk a többi gyártóval, az F1-gyel és az FIA-val, hogy mihamarabb dűlőre jussunk a szabályok kapcsán. Ez fogja meghatározni az F1 jövőjétől 2025-től 2030-ig.”